کیهان در مطلبی در ستون ویژه خود با تیتر «این همه موفقیت بدون برجام و FATF را نمی‌بینند یا نمی‌خواهند ببینند؟!» به انتشار برخی اخبار مبنی بر تغییر موضع ایران نسبت به FATF اشاره کرده و ضمن توصیف این اخبار به سپس فضا‌سازی‌های متوهمانه براساس شایعات خودساخته، ازسوی رسانه‌های زنجیره‌ای وابسته به مدعیان اصلاحات نوشته است: طیف وسیعی از موفقیت‌های دولت سیزدهم، از جمله واردات واکسن کرونا، افزایش صادرات نفت، افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از بیست سال، خرید ۶۰ هواپیمای جدید، عضویت در شانگهای و بریکس، آزاد‌سازی بالغ بر ۱۶میلیارد دلار از پول‌های بلوکه‌شده ایران بدون برجام و FATF اتفاق افتاده است.

 جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان «روزی که پشیمانی سودی نخواهد داشت» نوشته است: یکی از عوارض منفی حوادث این روزهای فلسطین، غافل شدن از حوادث دیگر و رشد یافتن بعضی نارواهاست. در سطح بین‌المللی غفلت از جنگ اوکراین که می‌تواند فرصتی به آغازکننده تهاجم نظامی به این کشور برای تجدید قوا و انجام اقدامات مورد نظر را بدهد و در سطح داخلی کشورمان، استمرار ورود سیل‌آسای اتباع غیرمجاز افغان و فقدان نظارت بر آنها از جمله این عوارض منفی هستند. متاسفانه در برابر هشدارهای دلسوزانه و خیرخواهانه اصحاب رسانه، فعالان سیاسی و جامعه‌‌شناسان که فقدان نظارت بر ورود اتباع افغانی و جولان دادن آنها در نقاط مختلف کشورمان را یک خطر مهم می‌دانند، بعضی از مسوولان که مسوولیت نظارت بر امور اتباع بیگانه برعهده آنهاست، این هشدارها را نوعی افغان‌ستیزی دانسته و حتی آن را متهم به وابسته بودن به گروهک منافقین کرده‌اند!

در ادامه این مطلب آمده است: ما اکنون در تمام شهرها و حتی روستاها در شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز کشورمان شاهد حضور غیرعادی افغانی‌های غیرمجاز و رفت‌وآمدها و حتی سلطه آنان بر کسب‌وکار و امور اقتصادی کشورمان هستیم. آیا این واقعیت‌ها را نباید هشدارهای جدی تلقی کنیم؟! مطمئن باشید به گردن این و آن انداختن جریان مخالفت با اتباع افغان‌ غیرمجاز، هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد و چه بسا روزی فرا برسد که از این فرافکنی‌ها پشیمان شوید که البته در آن زمان، پشیمانی سودی نخواهد داشت.