در همین راستا روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان «یک خبر و یک سوال؛ مسوولان امنیتی حتما بخوانند» نوشت: یکی از کشته‌شدگان قتل‌های زنجیره‌ای سال ۱۳۷۷ نیز شخصی بنام مجید شریف بود. او بورسیه اعزامی دانشگاه شریف به فرانسه بود. مجید شریف مواضع ضد صهیونیستی داشت و دو کتاب روژه گارودی، دانشمند ضد صهیونیست فرانسوی به نام‌های «اسطوره‌های بنیان‌گذار سیاست اسرائیل» و «تاریخ یک ارتداد» را به فارسی ترجمه کرده بود. مرحوم روژه گارودی که دبیرکل حزب کمونیست فرانسه بود، به اسلام گرویده بود و به جرم انکار مستند افسانه هولوکاست در فرانسه زندانی شده بود. مجید شریف مترجم دو کتاب او در جریان قتل‌های زنجیره‌ای به قتل می‌رسد. آیا مسوولان محترم امنیتی و اطلاعاتی کشور، میان قتل مرحوم مهرجویی که رسانه‌های صهیونیستی را با قاطعیت رانده بود و مورد مشابه آن یعنی قتل مرحوم مجید شریف تشابهی نمی‌بینند؟! در ادامه این مطلب آمده است: درباره ماجرای قتل مرحوم مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌شان در کرج، باید توجه داشت این جنایت، درست هنگامی اتفاق افتاده که تحولات مهمی در عرصه سیاسی و امنیتی منطقه در حال وقوع است و طبیعتا توجه مردم و مسوولان باید روی این مساله مهم متمرکز باشد. ماجرای جنگ مقاومت غزه-‌اسرائیل، یک جنگ معمولی نیست.

روزنامه جمهوری اسلامی نیز در یادداشت خود در واکنش به قتل داریوش مهرجویی و همسرش نوشت: انتشار خبر قتل داریوش مهرجویی و همسرش، ذهن‌ها را بلافاصله متوجه ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای در دهه ۷۰ کرد به ویژه قتل مظلومانه داریوش فروهر و همسرش که آن مجموعه قتل‌ها تبعات سنگینی به ‌بار آوردند. اکنون با پندآموزی از قتل‌های زنجیره‌ای و پیامدهای ناگوار آن، مسوولان باید اقدامات فوری، جدی و دامنه‌داری برای ریشه‌یابی ماجرای اخیر به عمل آورند و تا سوزاندن ریشه این فساد، به اقدامات خود ادامه دهند. این یادداشت می‌افزاید: اگر بررسی‌ها به واقعیت تلخی از قبیل ارتکاب این جرم توسط باندهای توطئه‌گر داخلی منتهی شد، مبادا ملاحظه‌ای صورت بگیرد و با توسل به توجیهات غیرشرعی و غیرقانونی از اعلام اسامی و برخورد با افراد آن باندها خودداری شود.

روزنامه جام‌جم در گزارشی با تیتر «پروژه مشکوک انحراف افکار عمومی» نوشت: در موج افغان‌ستیزی، تلاش می‌شود مهاجران افغان متهم به جرائمی شوند که درباره آن بزرگ‌نمایی می‌شود. مثلا پرونده‌های جنایی مرتبط با این افراد برجسته‌سازی شده و از تیترهای التهاب‌آور در این ارتباط استفاده می‌شود. این سناریو در حالی کلید خورد که پیش از این سعی می‌شد با گردشگران عرب چنین برخوردی شود و توریست‌های عراقی در شهرهایی چون مشهد متهم به فساد می‌شدند. این گزارش می‌افزاید: هجمه تبلیغاتی به مهاجران افغان، پرده‌ای دیگر از همین نمایش اختلاف‌افکنی است که در پی ایجاد بدبینی میان دو ملت ایران و افغانستان است. روشن است که نتیجه این اختلافات، بی‌ثباتی داخلی ایران از یکسو و به حاشیه رفتن جنایات رژیم‌صهیونیستی از سوی دیگر است؛ بنابراین در برابر این توطئه باید بیش از پیش هوشیار بود.