روزنامه کیهان در مطلبی با تیتر «کاسبان برجام دست از سر جنازه‌اش هم برنمی‌دارند!» نوشت: غربگرایان برجام باز که امروز باید روی صندلی‌های دادگاه روبه‌روی قاضی نشانده شوند و به علت دو برابر شدن تحریم‌ها، سوءمدیریت عمدی برای اثربخشی به تحریم و وارونه از آب درآمدن وعده‌های خود بازخواست شوند، لغو تحریم‌های تسلیحاتی را که در پی انقضای مدت آن و در روندی معمول رخ داد، میوه برجام جا زدند! این اقدام با توجه به شواهد بدیهی، نمی‌تواند ناشی از عدم تعادل ذهنی و نداشتن سلامت روان باشد و از تداوم تکاپوی مدعیان اصلاحات برای انحراف افکار مردم از خیانت خود حکایت می‌کند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: بانی تداوم تحریم‌های تسلیحاتی همین طیف مدعی اصلاحات ـ اعتدال بوده است؛ زیرا بنابر اعلام دیپلمات‌های روسیه و چین، این دو کشور خواستار لغو تحریم‌های تسلیحاتی در همان سال ۹۴ بودند، اما تیم مذاکره‌کننده ایرانی خواست غربی‌‎ها برای تعویق لغو این تحریم‌ها را پذیرفته است.

روزنامه آرمان‌امروز در گزارشی با عنوان «ریزش ۵ میلیون نفری طبقه متوسط» نوشت: در حالی که پیش‌بینی می‌شود طبقه متوسط در جهان تا سال ۲۰۳۱ به ۵میلیارد نفر برسد، در ایران طبقه متوسط هرسال کاهش پیدا می‌کند و اعضای این طبقه با همان گرایش‌ها به طبقه فقیرتر می‌پیوندند. موضوعی که جامعه ایران را بیش از پیش دو‌قطبی خواهد کرد. این گزارش می‌افزاید: طبقه متوسط ایران از سال ۱۳۸۷ که ۶۰ درصد کل جمعیت را در اختیار داشته، به تدریج و به‌خصوص بعد از تحریم‌های ۱۳۹۱ روند نزولی گرفته و تا سال ۱۳۹۹ به ۴۶.۸ درصد کل جمعیت رسیده است. یعنی نزدیک به ۱۰ میلیون نفر که از جامعه طبقه متوسط درآمدی خارج شده و به طبقات پایین‌تر رفتند.

آرمان امروز در ادامه نوشت: اگر با فرض اینکه درآمد متوسط طبقه متوسط اقتصادی را ۱۲ دلار در روز در نظر بگیریم، در حال حاضر تعداد طبقه متوسط اقتصادی در ایران حدود ۲۳ میلیون نفر است. این تعداد، تنها حدود ۲۹.۴درصد از جمعیت ایران را تشکیل می‌دهد. البته، این آمارها بر اساس داده‌های رسمی است. ممکن است تعداد واقعی طبقه متوسط اقتصادی در ایران کمتر از این آمار باشد.