این روزنامه همچنین در مطلبی با عنوان «هر سه ایرانی یک فقیر» به مقوله فقر در ایران پرداخته و با چندین اقتصاددان در این زمینه صحبت کرده است. یکی از این اقتصاددانان می‌گوید: «آمارها نشان می‌دهد در زمینه کاهش فقر دستاورد ویژه‌ای نداشتیم و به جایی رسیده‌ایم که در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰‌درصد جمعیت ما زیرخط فقر هستند که نزدیک به ۲۶ میلیون نفر را شامل می‌شود. از هر سه ایرانی یک نفر زیر خط فقر قرار دارد.»

روزنامه همشهری که تیتر یک خود را به «اسیری که کابوس اسرائیل شد» اختصاص داد، به موضوع جنگ غزه پرداخته است. این روزنامه دلیل اصلی آلودگی هوا را در «ردپای خودروسازان در آلودگی هوا» دیده است: «امسال قرارداد ۳‌هزار دستگاه اتوبوس با تولیدکنندگان داخلی نهایی شد، اما آنچه در این میان اهمیت دارد، عمل به وعده‌هایی است که خودروسازان داخلی تاکنون موفق به انجام آن نشده‌اند.» روزنامه جمهوری اسلامی هم دیروز در سرمقاله خود دلیل ناتوانی دولت در فرستادن غذا و دارو به غزه را این‌گونه بیان کرد: «درست در بحبوحه فراهم کردن اقلام کمکی و زمینه‌های ارسال آنها به مصر، در حالی که دولت مصر نیز برای پرواز هواپیمای ایرانی حامل کمک‌ها مجوز صادر کرده بود، افرادی در اینجا به عادت همیشگی مشغول افاضه شدند و با سخنان سرتاسر شعاری و اقدامات نمایشی خود، زمینه‌ای فراهم ساختند که رژیم صهیونیستی اعلام کرد اجازه نخواهد داد کمک‌های ارسالی از ایران به غزه وارد شود. روشن است که صهیونیست‌ها برای ممانعت از ورود ایران به کمک‌‌رسانی دنبال بهانه هستند، ولی نکته‌ای که باید رعایت شود این است که ما نباید چنین بهانه‌هایی را به آنها بدهیم.»

روزنامه شرق نیز در گزارشی به «نشست تخصصی بازخوانی و بررسی سیاست‌های شهرداری و معماری شهرداری تهران» پرداخته که نتیجه آن بیان شدن این مساله است که «تهران سرطانی است». در بخش‌هایی از این نشست آمده: «تهران بیشترین امکانات را دریافت می‌کند، اما تغذیه بیشتر آن به تولید درد بیشتر منتهی می‌شود. این روند شما را به یاد بیماری سرطان می‌اندازد. سلول‌های سرطانی ۲۸ برابر سلول سالم تغذیه می‌کنند، اما تولید درد می‌کنند و به شکل توده در‌می‌آیند.» این روزنامه در یادداشتی با عنوان «اقتصاد ملی، دولت و آینده بازنشستگان» آورده است: «بازنشستگان کشورمان به‌درستی از عدم‌ تناسب مستمری دریافتی با هزینه‌های زندگی شکایت دارند.