قدرت بازدارندگی ایران در بالاترین سطح است

به گزارش میزان، رئیس قوه‌قضائیه و عضو شورای عالی امنیت ملی در جریان این بازدید، از نزدیک در جریان به‌روزترین دستاورد‌ها و تجهیزات نیروی هوافضای سپاه در حوزه‌های موشکی، پهپادی، پدافندی و فضایی قرار گرفت. سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ابتدای این بازدید، با خیرمقدم به رئیس قوه‌قضائیه و مقامات قضایی همراه وی، به توضیح و تشریح قابلیت‌های آخرین دستاورد‌های این نیرو از جمله موشک کروز هایپرسونیک «فتاح ۲»، سامانه پدافندی متحرک «مهران» و سامانه ارتقا ‌یافته «۹ دی» و همچنین پهپاد «شاهد ۱۴۷» پرداخت که اخیرا در محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا رونمایی شده‌اند.

موشک کروز «پاوه» که دارای دقتی بی‌نظیر و بُردی شگفت‌انگیز است و همچنین موشک «خیبرشکن» که یکی از موشک‌های دوربرد نسل سوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و از «سوخت جامد» استفاده می‌کند و در فاز فرود قابلیت مانور برای عبور از سپر موشکی را داراست، از دیگر دستاورد‌هایی بودند که سردار حاجی‌زاده به ارائه توضیحاتی درخصوص آنها در نزد رئیس قوه‌قضائیه پرداخت. در جریان این بازدید، رئیس قوه‌قضائیه سوالاتی تخصصی را درخصوص میزان دقت موشک‌های هوافضای سپاه مطرح کرد که سردار حاجی‌زاده، فرمانده این نیرو به ارائه جزئیات و تاریخچه این مهم به موجب دستور فرماندهی معظم کل قوا ناظر بر عطف تمرکز بر دقت موشک‌ها پرداخت. رئیس قوه‌قضائیه و هیات همراه، در ادامه از بخش مربوط به پهپاد‌ها نیز در نمایشگاه دستاورد‌های هوافضای سپاه بازدید به عمل آوردند که در جریان این امر، سردار حاجی‌زاده به ارائه توضیحاتی درخصوص قابلیت‌ها و ماموریت‌های هر کدام از پهپاد‌های به نمایش گذاشته شده پرداخت.

بخش مربوط به «سکو‌های پرتاب»، «اجزا»، «رادارها» و «سامانه‌های پدافندی زمین به هوا» نیز از دیگر قسمت‌های بازدیدشده توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، عضو شورای عالی امنیت ملی و مقامات قضایی همراه وی در جریان بازدید امروز بودند. بازدید از بخش مربوط به ماهواره‌بر‌ها نیز از جمله برنامه‌های دیروز بود؛ در جریان این امر، متخصص حوزه ماهواره‌برها، توضیحاتی مبسوط را درخصوص «ماهواره‌بر قائم» که نماد پیشرفت فضایی ایران است، به رئیس قوه‌قضائیه و مقامات قضایی همراه وی ارائه کرد.

رئیس قوه‌قضائیه طی سخنانی در جمع تعدادی از مسوولان و متخصصان حوزه هوافضا، با بیان اینکه نیرو‌های مسلح ما در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت می‌کنند، اظهار کرد: نیرو‌های مسلح ما در حصول استقلال و قدرت بازدارندگی که امروز در بالاترین سطح از آن برخورداریم نقش کلیدی و محوری دارند.محسنی‌اژه‌ای افزود: بنا به گفته سردار حاجی‌زاده و مشاهدات ما در این بازدید، اکثر متخصصان نیروی هوافضای سپاه، از جوانان در متوسط سنی ۳۰ تا ۳۵ سال هستند.

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: تاکید ما آن است که این دستاورد‌های برجسته و خیره‌کننده حوزه هوافضا در منظر عموم مردم به ویژه جوانان قرار گیرد تا حس غرور ملی و سرمایه اجتماعی و اعتماد به نفس در میان اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان، فزونی یابد؛ بدون تردید ارزش و تاثیر این قبیل بازدید‌ها و نمایشگاه‌ها بعضا از ده‌ها سخنرانی و فیلم در تزریق احساس غرور و شعف و خودباوری ملی بیشتر است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس قوه‌قضائیه همچنین گفت: دستاورد‌ها و پیشرفت‌های دو دهه اخیر حوزه هوافضا بسیار چشمگیر و در نتیجه مجاهدت‌های نیرو‌های جوان و متخصص و مومن است که برای ایران اسلامی ارتقا و بازدارندگی محسوس به همراه داشته است.

قابلیت‌های پاوه و خیبرشکن

فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز درجریان این بازدید گفت: ما برای نیل به موفقیت در نیروی هوافضای سپاه، سه ضلعِ «تحقیقات»، «عملیات» و «تولیدات» را با هم پای کار آورده‌ایم و یکی از رسالت‌های خود را کادرپروری و فرمانده‌پروری تعیین کرده‌ایم. به گزارش «ایسنا»، سردار امیرعلی حاجی‌زاده افزود: موشک کروز «پاوه» که دارای دقتی بی‌نظیر و بُردی شگفت‌انگیز است و همچنین موشک «خیبرشکن» که یکی از موشک‌های دوربرد نسل سوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و از «سوخت جامد» استفاده می‌کند و در فاز فرود قابلیت مانور برای عبور از سپر موشکی دارد.