نیروی دریایی ارتش؛ ظرفیت بزرگ نظام و کشور

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که به مناسبت ۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش برگزار شد، ۷ آذر را یک روز تاریخی و فراموش نشدنی خواندند و افزودند: این روز باید به‌‌‌عنوان روز فداکاری نیروی دریایی ارتش معرفی شود. حضرت آیت‌الله خامنه‌‌‌ای پیشرفت‌‌‌های نیروی دریایی ارتش از ابتدای انقلاب تاکنون را چشمگیر و غیرقابل باور خواندند و گفتند: در سال‌‌‌های اول انقلاب حضور نیروی دریایی ارتش فراتر از آب‌‌‌های سرزمینی غیرقابل تصور بود اما اکنون نیروی دریایی ارتش با قدرت و صلابت سفر ۳۶۰ درجه به دور دنیا انجام می‌‌‌دهد و با سربلندی به کشور بازمی‌گردد.

ایشان افزودند: یک روزی تصور نمی‌‌‌شد که نیروی دریایی ارتش امکان حضور در دریای خزر  را داشته باشد اما اکنون در سواحل دریای خزر ناوشکن ساخته و در آنجا به آب انداخته می‌شود. رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر ارتقای بیش از پیش توان و آمادگی‌‌‌های رزمی نیروی دریایی ارتش با استفاده از ظرفیت‌‌‌های این نیرو خاطرنشان کردند: یکی از ظرفیت‌‌‌های نیروی دریایی ارتش که می‌تواند موجب ایجاد امید و نشاط در میان جوانان شود، زمینه‌سازی برای امکان بازدید اردوهای راهیان پیشرفت از کارخانه‌‌‌ها و توانمندی‌های این نیرو است. حضرت آیت‌الله خامنه‌‌‌ای خاطرنشان کردند: باید تلاش شود تا نیروی دریایی ارتش یک نیروی راهبردی، به صورت جامع باشد.

در این دیدار امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با ارائه گزارشی از توانمندی‌‌‌ها و فعالیت‌‌‌های این نیرو، از ابلاغ سیاست‌‌‌های توسعه دریا محور تشکر و قدردانی و بر آمادگی نیروی دریایی ارتش برای کمک به اجرای این سیاست‌‌‌ها تاکید کرد. فرمانده نیروی دریایی ارتش، گسترش حوزه نفوذ در دریا و تکیه بر فناوری و دانش را دو سیاست اصلی این نیرو در جهت تقویت مؤلفه‌‌‌های قدرت نظام برشمرد.