18695895_300 copy

این مراسم دیروز در تهران با حضور اقشار مختلف مردم از مقابل دانشگاه تهران آغاز شد و پس از اتمام سخنرانی و مداحی، کاروان شهدا به سمت معراج شهدا حرکت کرد. علاوه بر اقشار مختلف مردم، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، احمد وحیدی وزیر کشور و سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در مراسم بدرقه پیکرهای شهدای گمنام دفاع مقدس حضور داشتند.

سردار سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه در مراسم تشییع شهدای گمنام مقابل دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه ملت ایران از فلسطین تا آخر حمایت می‌کند، گفت: آمریکا در حال تکرار اشتباهات ۴۵ سال گذشته خود است و فکر می‌کند با اشغال سرزمین پیروز می‌شود؛ آمریکا و اسرائیل و متحدان آنها در حال تکرار تجربیات تلخ گذشته هستند. آیا اشغال افغانستان برای آنها پیروزی به ارمغان آورد؟ آیا عراق را که اشغال کردند توانستند در آن بمانند؟ آنها کم کم در حال بستن چمدان‌هایشان هستند تا این سرزمین را ترک کنند. شما در سوریه هم فقط هزینه کردید و به‌جای پرداختن به معضلات داخلی آمریکا که بیش از ۵۰ میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند در سوریه و یمن و عراق هزینه کردید شکست خوردید و مجبور شدید میدان را ترک کنید.

به گزارش «ایرنا»، سردار سلامی تاکید کرد: امروز فلسطین هم همین گونه است هرچه بیشتر تخریب می‌کنند میخ‌های بیشتری بر تابوت خود می‌زنند. تبدیل بیمارستان‌ها به میدان جنگ هنر نیست، بلکه جنایت است و اگر می‌توانید مردانه در میدان بجنگید. مطمئن باشند هرگز فلسطینی‌ها با شهادت نمی‌میرند و ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد. مردمان فلسطین ایستاده‌اند و ما می‌دانیم شکست‌خوردگان آینده این جنگ آمریکا و اسرائیل هستند و ما از فلسطین عزیز تا انتها حمایت می‌کنیم. وی گفت: ملت‌های مسلمان امروز بغضی تمام نشدنی نسبت به این جنایتکاران دارند و مقامات آمریکایی جرات حضور در بلاد اسلامی را ندارند. امروز در هر نقطه‌ای ظاهر شوید شاهد نفرت و ناامنی از سوی ملت‌ها هستید. سرلشکر سلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مردم امروز ۲۸۰ ستاره بی‌غروب را تا عرش بدرقه خواهند کرد این پیکرهای مطهر ضامن عزت ما هستند؛ اینها نشانه صدق وعده ملت عزیز ایران برای دفاع از ارزش‌های الهی اسلام و استقلال این کشور بزرگ هستند.

وی افزود: دشمنان می‌خواستند ملت ایران را از انقلاب پشیمان کنند و اثبات کنند بدون تکیه بر قدرت‌های شیطانی امکان تشکیل حکومت مستقل وجود ندارد. هیچ قدرتی بزرگ‌تر از آنها در تاریخ نبوده که دست به دست هم داده باشند تا از حاکمیت اسلام و قرآن جلوگیری کنند و اجازه ندهند ایران در جغرافیای سیاسی عالم مانند یک ستاره بدرخشد.

سردار سلامی تصریح کرد: این شهدا برای ما اقتدار و پیشرفت آوردند و آسایش این ملت در قلب آتش‌هایی که استکبار در مناطق همجوار ما افروخته است، ارمغان این شهدا است. اگر این شهدا نبودند، این سرزمین بارها و بارها اشغال می‌شد و تاریخ را دشمنان برای ما می‌نوشتند اما امروز به عنوان یک قدرت بزرگ در جهان مطرح هستیم و هیچ‌کس جرات جسارت به ملت ایران را ندارد.  به گزارش «ایسنا»، فرمانده کل سپاه با اشاره جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد: غلبه بر کودکان در غزه هنر نیست و اگر شما قدرت و جرأت دارید با نیروهای حماس مقابله کنید. وی تصریح کرد: بدون شهادت هیچ ملتی پایدار نمی‌ماند و امروز به عنوان یک قدرت بزرگ در عالم مطرح هستیم. فرمانده کل سپاه گفت: ما می‌دانیم شکست خوردگان آینده جنگ غزه، آمریکا و اسرائیل هستند و ما از فلسطین عزیز تا انتها حمایت می‌کنیم. همزمان با تهران مردم روستا‌های سراسر کشور با حضور در مراسمی، پیکر مطهر تعدادی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس را تشییع و با آنها وداع کردند.

170801854 copy