170454701236454500 copy

 رئیس‌جمهور در دوازدهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی‌اش روز گذشته برای افتتاح پروژه‌های عمرانی و صنعتی به استان زنجان رفت‌. در جریان این سفر یک روزه در مجموع ۱۱۸ پروژه عمرانی به همراه تعداد زیادی از پروژه‌های روستایی و درون‌شهری به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.رئیس‌جمهور همچنین در بازدید از ورزشگاه ۱۵هزار نفری زنجان به مسوولان دستور داد تا شهریور سال آینده این پروژه را به بهره‌برداری برسانند.

همزمان با سفر دوم رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان زنجان هفت هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی در قالب‌های مختلف به متقاضیان واگذار شد. همچنین به 700 متقاضی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و برای ساخت 10 هزار واحد مسکونی روستایی و شهری متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن، زمین واگذار شد. رئیسی درجریان این سفر یک روزه با حضور در اجتماع مردم زنجان با محکومیت حادثه تروریستی کرمان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز به پیشرفت و فناوری زیادی دست یافته است که این پیشرفت با ترور متوقف نمی‌شود. وی با بیان اینکه «دشمن می‌خواست تولید در کشور تعطیل شود»، اظهار کرد: در این استان بیش از ۶۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل را احیا کردیم. دشمن می‌خواست ما سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نداشته باشیم، اما در همین استان بیش از ۱۳‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. بیش از ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی شده است و تولید و صادرات و اشتغال در استان زنجان رو به افزایش است و آمار بیکاری در زنجان پنج درصد کاهش پیدا کرده است.

 وی تاکید کرد: ملت ما اراده کرده است در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی اثرگذار باشد. بسیاری از مجموعه‌ها به کارگاه‌های تولید تبدیل شده است. دشمن می‌خواست ما را متوقف کند، اما در جنگ اراده‌ها به باور بسیاری از کارشناسان دنیا جمهوری اسلامی در برابر استکبار ایستادگی کرده و برنامه‌های خود را پیش می‌برد. رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه «شأن من و تمامی مسوولان دولتی خدمتگزاری و نوکری مردم است»، گفت: وقتی کسی به اداره و سازمانی مراجعه می‌کند باید راضی برگردد و حتی اگر امکان انجام کار او نیست باید او را اقناع کرد. اما اینکه اداره و سازمانی با روابط ناسالم و نادرست و با پیچ‌دادن کارها در اداره و سازمان موجبات تاخیر در کارهای مردم شود را به هیچ عنوان نمی‌پذیریم. به گزارش «ایرنا»، رئیسی یادآور شد: روند راه‌اندازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان به خوبی انجام شده است و اکنون شاهد کاهش آمار بیکاری در استان هستیم.

ابراهیم رئیسی همچنین روز گذشته در جریان سفر به استان زنجان، در سی‌امین اجلاس سراسری نماز که در این استان برگزار شد با قدردانی از تلاش‌های موثر حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی برای اقامه این فریضه الهی تصریح کرد: تلاش برای ترویج و اقامه نماز باید همواره ادامه داشته باشد، چرا که نماز ستون دین است.  رئیس‌جمهور نماز را موثرترین عنصر در زمینه خودسازی و جامعه‌سازی دینی توصیف کرد و افزود: نماز در حیات طیبه بسیار تاثیرگذار بوده و اساسا شکل‌گیری حیات طیبه و دست یافتن به جامعه سالم بدون نماز ممکن نیست.

 رئیسی نماز را محور سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار کرد: نخستین توصیه به صاحبان مکنت و قدرت، نماز است؛ اگر نماز بود باقی خوبی‌ها در پرتو آن شکل می‌گیرد و از زشتی‌ها اجتناب می‌شود چرا که در روایت داریم که نماز انسان را از زشتی‌ها باز می‌دارد. رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه «بنده به این اعتبار اینجا حضور یافته‌ام که درباره وظایف خودم به عنوان یک مسوول اجرایی نسبت به نماز سخن بگویم»، گفت: یک فرد مسوول و دارای مکنت و قدرت اول باید به ارتقای کیفیت و تقویت روح نماز خود توجه کند و روح او با روح نمازش انس بگیرد و در گام بعدی برای ترویج نماز از جایگاه و موقعیت خود بهره بگیرد.

وی افزود: کسانی که دارای جایگاه‌ها و مسوولیت اجرایی هستند باید برای ترویج نماز الگوسازی کنند؛ این الگوسازی نیز باید با سلوک، عمل و روح نماز خود آنان صورت گیرد و عمل و کیفیت نماز آنها دیگران را به نماز دعوت کند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه رسانه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی باید نسل نو را متوجه برکات و آثار نماز کنند، تاکید کرد که «بهترین عنصر برای صیانت از نسل جوان و آحاد جامعه نماز است و نماز است و نماز.»