در همین زمینه روزنامه فرهیختگان با شهاب‌الدین طباطبایی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان نیز گفت‌وگو داشته و وی با تاکید بر اینکه هیات‌های نظارت برخلاف نظر رهبری عمل کردند، می‌گوید: «در‌حقیقت این هیات‌های نظارت هستند که عدم‌التزام به ولایت فقیه دارند. رهبری گفتند انتخابات باید پرشور برگزار شود و شما باید در این راستا، اقداماتی انجام دهید. گویا فقط شنیده‌اند و عملا آنچه رهبری گفته‌ را انجام ندادند. به‌طور کلی درباره تایید صلاحیت‌ها، آنچه برآورد و پیش‌بینی ما براساس شنیده‌ها بود، اصلا اتفاق نیفتاده است. عدم تاییدها آن‌قدر زیاد بود که با تاییدها قابل مقایسه نیست.»

روزنامه جوان نیز در مطلبی با عنوان «پروژه‌بگیران روحانی با بی‌اخلاقی وارد می‌شوند»، نوشت: «روحانی کاندیدای انتخابات خبرگان رهبری است و این ذهنیت را دارد که در مجلس آتی بسیار محتمل است خبرگان مجبور به گرفتن آن تصمیم سخت و مهم شود. این ذهنیت را پنهان هم نکرده و بیان کرد. البته نگفت چطور چنین چیزی را پیش‌بینی کرده، اما پیش‌بینی نکرده که شاید خودش هم در آن هنگامه تصمیم سخت و مهم نباشد!»

روزنامه سازندگی در گزارشی به بررسی علل ردصلاحیت نامزدهای نزدیک به علی لاریجانی برای شرکت در انتخابات مجلس ۱۴۰۲ نوشته است: «لاریجانی و رئیسی هر دو از یک پایگاه سیاسی و هر دو برآمده از جناح اصولگرا هستند، اما به همان اندازه که رئیسی به سمت جبهه پایداری چرخیده و با دیدگاه‌های آن طیف سیاسی موافق است، لاریجانی مقابل جبهه پایداری ایستاده و مخالف آن دیدگاه است.»

روزنامه جمهوری اسلامی نیز در سرمقاله دیروز خود آورد: «یکی از مشکلات کشور ما این است که در هیچ‌یک از اتفاقاتی که می‌افتد هرگز کسی مقصر نیست! به محض اینکه یک ناامنی رخ می‌دهد یا جنایت بزرگی مثل جنایت تروریستی کرمان به وجود می‌آید، همه به شعار دادن و سخنرانی روی می‌آورند و تمام حواس‌ها را متوجه دشمن می‌کنند. این درست است که باید متحدا در مقابل دشمن بایستیم و از کیدها و تهدیدها غافل نباشیم، ولی توجه به کید دشمن نباید وسیله‌ای باشد برای اینکه افراد مسوول از مسوولیت سنگینی که دارند فرار کنند و با شعار و سخنرانی روی قصور یا تقصیر خود سرپوش بگذارند.»