او همه باورمندان خالص‌سازی را ذیل جبهه «غرب‌گرا» و طرفداران نگاه سکولاریستی جمع و تصویری یکپارچه از آنان ارائه کرد. او حین سخنانش در عین حال حملاتی را روانه جریان قالیباف نیز کرد. محصولی بدون اینکه نامی از شخص خاصی بیاورد، منتقدان انتخاب اصلح را به قرار گرفتن در خط نفوذ دشمن متهم کرد و در این راستا از تایید برجام در مجلس با این عبارات که «وقتی محاسبه غلط شود، برجام در ۲۰ دقیقه تصویب می‌شود» به‌شدت انتقاد کرد‌. پیش از این هم طیف منتسب به پایداری بارها از تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی انتقاد کرده بود‌. با این حال به نظر می‌رسد سخنان محصولی در آستانه انتخابات مجلس رنگ و بوی تندتری به خود گرفته است.

این نخستین بار نیست که صادق محصولی، دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی از آنچه انتخاب اصلح می‌نامد دفاع می‌کند‌. او پاییز سال جاری نیز در مجمع عمومی جبهه پایداری با دفاع از انتخاب اصلح، حتی از دولت خواسته بود تا «هرچه سریع‌تر نیروهای کارآمد انقلابی را به عنوان افراد اصلح جایگزین کند و اسیر شانتاژهایی چون اتهام خالص‌سازی نشود». سخنانی که همان زمان نیز با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شده بود. او در همایش آبان ماه جبهه پایداری همچنین گفته بود که «تکرار واژه خالص‌سازی اسم رمز حمله به شایسته‌سالاری شده» و تصریح کرده بود که «غربگرایان با شاخص‌های انقلابی و کارآمدی مورد نظر برای اصلح مخالفند». نکاتی که روز گذشته هم در جمع بسیج اساتید هفت دانشگاه با ادبیات تندتر تکرار کرد‌. دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: جریان مقابل می‌گوید آنان منظورشان از اصلح، خالص‌سازی است، اما من می‌گویم که خالص‌سازی اسم رمز برای حاکمیت غربگراها است؛ همان‌گونه که صیانت از آرا و تقلب، اسم رمز فتنه ۸۸ بود.

به گزارش «ایرنا» وی تاکید کرد: یکی از مشکلات عالم سیاست، موضوع نفوذ است و متاسفانه در انقلاب اسلامی نتوانستیم با این مساله به خوبی مقابله کنیم. یک نمونه همین نفوذ این است که دشمنان به گونه‌ای عمل می‌کنند که مسوولان کشور دچار اشتباه محاسباتی شوند. مثلا برجام یک اشتباه محاسباتی مسوولان آن دوره بود. محصولی در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر به تصویب برجام در مجلس قبلی اشاره کرد و گفت: باید دقت کنیم که دشمن به دنبال این است که با تبلیغات خود، ما را در محاسبات خویش دچار خطا و اشتباه کند. وقتی محاسبه غلط شود، برجام در ۲۰ دقیقه تصویب می‌شود. سخنانی که شخص لاریجانی را به‌طور مستقیم به عنوان فردی که واژه خالص‌سازان را وارد ادبیات سیاسی ایران کرد، هدف قرارداده است‌.

پایداری لیست انتخاباتی جدا می‌دهد؟

در کنار این سخنان در مدح انتخاب اصلح و شایسته و غربگرا خواندن منتقدان خالص‌سازی، محصولی در سخنانش به ارائه لیست‌های انتخاباتی هم گریزی زد‌. محصولی اگرچه ابراز امیدواری کرد که در این انتخابات به لیست واحد برسند، در عین حال با اشاره به موضوع وحدت جریان‌های سیاسی همسو در کشور، گفت: جریان‌های انقلابی اگر بخواهند موفق باشند، باید به سمت وحدت بروند، اما وحدت خودش هدف نیست، وسیله است. باید با حفظ اصول به سمت وحدت حرکت کنیم. زیرا وحدت برای این است که ارزش‌ها حفظ شود. وحدت بسیار خوب است، اما باید بر اساس شاخص‌های تعریف شده باشد و نه شخص‌محور. سخنانی که می‌توان از آن چنین برداشت کرد که راه پایداری‌ها به احتمال زیاد از دیگر اصولگرایان در بستن لیست‌های انتخاباتی جدا خواهد بود.

به گزارش خبر‌آنلاین او در این خصوص گفت: کار اصلی احزاب این است که تلاش کنند بهترین افراد در جایگاه‌های حاکمیتی قرار گیرند. ما باید طبق شاخص‌ها نمره‌گذاری و افراد را معرفی کنیم. نباید از طرح کردن اصلح ترسید. این دستور قرآن است و در روایات مذهبی دینی ما هم به آن اشاره شده است. هر چقدر احزاب و گروه‌های سیاسی بتوانند برنامه‌های خودشان را معرفی کنند، به انتخاب درست مردم، کمک بیشتری خواهند کرد.

محصولی درحالی مجددا به موضوع انتخاب اصلح پرداخته است که انتخاب اصلح یکی از محورهای مورد منازعه بین جریان پایداری و محمد‌باقر قالیباف در انتخابات سال    ۱۳۹۲ بود‌. محصولی در ادامه با اشاره به شاخص‌های جبهه پایداری برای انتخابات مجلس، اظهار کرد: «برای انتخابات مجلس حدود ۴۰ شاخص را مطرح کرده‌ایم. این شاخص‌ها مختص انتخابات مجلس و با نگاه تقنینی و نظارتی مجلس تدوین شده است و ما به دنبال معرفی نامزدهای اصلح بر مبنای آن شاخص‌ها هستیم؛ هرچند جریان غربگرا بدین سبب ما را مورد حمله قرار می‌دهند و می‌گویند اصلح یعنی خالص‌سازی. بدیهی است همان اعتدالیون و اصلاح‌طلبان هم که ما را نقد می‌کنند به دنبال اصلح هستند؛ اما شاخص‌های آنها متفاوت و بیشتر بر مبنای نگاه سکولاریستی است.» اینکه پایداری موفق به انتخاب چهره‌های اصلح خود خواهد شد یا نه اسفند ماه مشخص خواهد شد اما آنچه از هم اکنون عیان است اختلاف عمیق اصولگرایان برای انتخاب شایستگان برای ورود به مجلس دوازدهم است.