جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به مواضع سپاه پاسداران نسبت به جریان انحرافی، تصریح کرد: سپاه با هیچ‌کس نیز عقد اخوت نبسته است و حمایت سپاه از مسوولان به ولایتمداری آنان بستگی دارد.

مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به مواضع سپاه پاسداران نسبت به جریان انحرافی، تصریح کرد: سپاه نسبت به هیچ‌کس علم مخالفت بلند نکرده و در عین حال با هیچ‌کس نیز عقد اخوت نبسته است. جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه معیار حرکت سپاه مسیری است که امام(ره) و مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند، گفت: بنابراین هر فردی که به این مسیر نزدیک‌‌تر باشد، سپاه با او همراهی می‌کند، اما هر کس که از آن فاصله بگیرد، سپاه به مسیر خود ادامه خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است در انتخابات و فضایی از جامعه سپاه موضعی داشته باشد که برخی جریان‌های سیاسی نیز به آن اعتقاد دارند؛ بنابراین نزدیک بودن یک جریان به این مواضع به معنای این نیست که سپاه زیر چتر حمایت آن جریان سیاسی قرار گرفته است.

ذوالنور تاکید کرد: سپاه پاسداران شاهراه اصلی تعیین شده توسط امام راحل و مقام معظم رهبری را طی می‌کند؛ بنابراین هر کس تا زمانی که به حرکت خود در این راه ادامه دهد همراه سپاه است، اما اگر از هدف اصلی منحرف شود، دیگر همراهی سپاه، بسیج و نیروهای انقلاب را نخواهد داشت.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه ادامه داد: نظام تمام تلاش خود را انجام داد که خانه نشینی رییس‌جمهور به انظار عمومی کشیده نشود؛ بنابراین قهر وی مخفی شد و مسوولان با خویشتن داری اظهار نظر نکردند، اما وقتی موضوع به رسانه‌ها کشیده شد موضع‌گیری‌ها در قبال آن طبیعی بود؛ چراکه دیگر کتمان شدن آن قابل توجیه نبود.

وی گفت: ائمه جمعه مشعل هدایت مردم هستند و نمی‌توانند وقایع موجود در جامعه را کتمان کرده و اطلاع رسانی نکنند؛ چرا که افکار عمومی منتظر پاسخ است؛ بنابراین در ۱۱ روزی که رییس‌جمهور در محل کار خود حاضر نبود، حدود ۲۰۰ نفر از شخصیت‌های نظام به صورت حضوری یا تلفنی ناصحانه و دلسوزانه با احمدی‌نژاد صحبت کردند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه همچنین درباره اظهارات اخیر آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی درباره جریان انحرافی اظهار کرد: شاید ایشان معتقد است با پول‌های مهدی هاشمی کشور را می‌توان اداره کرد و با آن جنس پول مشکلات کشور حل می‌شود.

ذوالنور یادآور شد: اگر آقای هاشمی نسبت به دولت مخالفت می‌کرد و در عین حال پناهگاه جریان فتنه هم نمی‌شد، امروز همه اظهارات وی در مورد زیر سوال بردن و ملامت جریان انحرافی مورد قبول بود؛ اما هاشمی در مسیر مقابل نظام قرار گرفت و همان‌ مسیری را طی کرد که مقام معظم رهبری نسبت به‌ آن نظر تقبیح و مذمت داشتند.