براساس سند راهبرد انتخاباتى جبهه اصلاحات ایران براى انتخابات پیش‌رو که در جلسه اول بهمن ماه مجمع عمومى این جبهه سیاسى به تصویب رسید، در صورت تصمیم جبهه اصلاحات ایران برای ارائه لیست در انتخابات براساس ارزیابی و رای جمعی به شیوه دموکراتیک در مجمع عمومی جبهه اصلاحات هر استان با رای دو سوم اعضا اتخاذ تصمیم خواهد شد. همچنین تصمیم مجمع عمومی جبهه اصلاحات در مرکز و استان‌ها موضع رسمی جبهه بوده و رعایت مفاد تبصره یک ماده شش اساسنامه جبهه اصلاحات برای اعضا الزامی است و اعضا نمی‌توانند با عنوان اصلاح‌طلبی و جبهه اصلاحات برخلاف آن اقدام به ارائه لیست کنند.

درهمین حال حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نیز در جلسه اخیر این حزب که روز یکشنبه در روزنامه سازندگی جزئیات آن منتشر شد تاکید کرد که «می‌توان امید داشت تک نمایندگان مستقل و آزاده‌ای پیدا شوند که خلاف جریان موجود حرکت کنند. وطن‌پرست، ضد فساد، سخت‌گیر بر دولت، مخالف جبهه پایداری و آزاده باشند و تصویر جدیدی از نمایندگی ارائه کنند‌.

برای پیدا کردن چنین افرادی، عموم اصلاح‌طلبان و چهره‌های سیاسی باید کمک کنند تا با همین اندک اندک افراد مجلس را که خانه ملت است، از نو بسازیم.» این اخبار گزارش روز دوشنبه «دنیای اقتصاد» با تیتر «رقابت تک‌چهر‌ه‌ها با اصولگرایان» را تایید می‌کند‌. دنیای اقتصاد در این گزارش خبرداده بود که با توجه به اینکه جریان اصلاحات موفق به معرفی چهره‌های شاخص خود نشده است، در بهترین حالت می‌تواند از تک‌نماینده‌ها در حوزه‌های انتخاباتی حمایت کند.

براساس این گزارش اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیده‌اند، اگر دوسوم احزاب اصلاح‌طلب از نامزدی در یک حوزه انتخاباتی حمایت کنند؛ آن نامزد از سوی جریان اصلاح‌طلب مورد حمایت قرار ‌گیرد. دنیای اقتصاد همچنین درگزارش خود خبرداده بود اصلاح‌طلبان و میانه‌روها تصمیم دارند در ۵۰ حوزه انتخاباتی فعال شوند و با حمایت از تک‌چهره‌هایی نظیر محمد‌باقر نوبخت از رشت، مسعود پزشکیان از تبریز و ناهید تاج‌الدین از اصفهان کرسی‌هایی را در پارلمان از آن خود کنند./دنیای اقتصاد