دبیر ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها از تصویب تامین مالی بسته‌های حمایتی تولید و ساماندهی کرایه‌های حمل ونقل درون شهری در نشست عصر روز دوشنبه این ستاد خبر داد. محمد فرزین در گفت‌وگو با ایرنا با بیان آنکه جلسات ستاد هدفمندی یارانه‌ها به طور منظم هفته‌ای دو بار تشکیل می‌شود، افزود: در جلسه امروز (دوشنبه) چندین بسته حمایتی صنعت، درون و برون شهری، کشاورزی، اصناف و... مورد بررسی قرار گرفت که برنامه حمایت از آنها در دستور کار قرار گرفته است. به گفته وی، قرار است حمایت‌ها متناسب با نقدینگی برای هر کدام از بسته‌های تولید انجام و برای تمام بسته‌های حمایتی در بخش تولید اجرایی شود، تا آسیب‌های وارده از هدفمند کردن یارانه‌ها در این بخش کاهش یابد.

فرزین در خصوص تامین مالی بسته‌های حمایتی نیز گفت: با توجه به اینکه مصوبه مجلس را داریم، نگرانی برای تامین مالی بسته‌های حمایتی وجود ندارد. وی افزود: از ابتدای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تاکنون یک هزارو۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت، ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش حمل‌ونقل ارائه شده است. فرزین همچنین از پرداخت یارانه نقدی برای مرحله جدید در پایان ماه جاری خبر داد و گفت: یارانه‌ها همانند ماه‌های گذشته به حساب‌ها واریز خواهد شد.

ساماندهی کرایه‌های حمل‌ونقل درون شهری

فرزین ادامه داد: همچنین با پیشنهاد «مهدی چمران» رییس شورای عالی استان‌ها، طرح ساماندهی کرایه‌های حمل‌ونقل درون شهری در ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت تا مدیریت مناسبی برای این بخش اعمال شود. به گفته وی، همچنین قرار است برنامه‌ریزی‌های لازم برای اصلاح کرایه حمل‌ونقل در چارچوب فرآیند استان‌ها و شورای شهر انجام شود و تصمیم‌ها به گونه‌ای باشد که تمام رانندگان مورد حمایت قرار گیرند.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها بابیان آنکه موضوع ساماندهی کرایه‌های حمل‌ونقل درون شهری کلی است، افزود: نوع حمایتی که دولت از این بخش انجام می‌دهد برای تمام رانندگان است، اما برنامه‌ریزی‌ها با تصمیم‌گیری در استان‌ها انجام می‌شود.