آیت الله مکارم شیرازی به مخالفت‌های برخی با قانون اشاره کرد و گفت: مجلس باید در برابر بی‌قانونی‌ها محکم و استوار بایستد تا برخی به دلخواه قانون را تفسیر به رای نکنند و فقط آنچه را که با تمایلات شخصی آنها سازگاری دارد، بپذیرند و قانون‌شکنی تدریجا تبدیل به یک سنت شود و قبح آن از میان برود. در عین حال باید در انتقادها معیارهای اسلامی و تقوای الهی رعایت شود. به گزارش خبرگزاری فارس، این مرجع تقلید در دیدار اعضای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و جمعی از نمایندگان مجلس به تحولات اخیر کشور اشاره کرد و افزود: اتفاقاتی که در روزهای اخیر رخ داد، پرده‌ها را کنار زد و برای مردم تفکر جریان انحرافی را به خوبی روشن کرد و مردم باور کردند خطری در کار است.

مکارم شیرازی با اشاره به اینکه برای مردم تفکر جریان انحرافی به خوبی روشن شده است، گفت: نمایندگان مجلس در این باره وظیفه مهمی به عهده داشته و باید در این مورد روشنگری کنند تا مردم نسبت به جریان انحرافی بیشتر آگاهی یابند.

وی با اشاره به حضور شماری از نمایندگان در این دیدار بیان کرد: البته شما نمایندگان مجلس نیز در این باره وظیفه مهمی را به عهده دارید و باید در این باره روشنگری بیشتری کنید تا مردم نسبت به جریان انحرافی بیشتر آگاهی یابند.