فرزین: ادغام وزارتخانه‌ها باعث غفلت از طرح تحول اقتصادی نشده است

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها درباره اینکه برخی معتقدند اشتغال دولت در کارهایی چون ادغام وزارتخانه‌ها باعث غفلت از طرح تحول اقتصادی شده است، گفت: همچنان مهم‌ترین موضوع دولت در سال ۱۳۹۰ طرح تحول اقتصادی و هدفمند کردن یارانه‌ها است. محمدرضا فرزین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: جلسات ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها از ابتدای سال جاری تا کنون به طور متوسط دو الی ۳ جلسه در هفته تشکیل شده است و در خرداد ماه این جلسات به طور منظم در روزهای دوشنبه تشکیل شده است، اما به فراخور موضوعات قابل طرح جلساتی در روزهای چهارشنبه یا پنج‌شنبه نیز برگزار می‌شود.

فرزین در مورد اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان به صنعت گفت: تاکنون حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان بابت بسته حمایت از صنایع به منظور پرداخت اعتبار انرژی و حمایت از تغییر تکنولوژی و بهینه‌سازی به وزارت صنایع و معادن پرداخت شده است. طبق گزارش وزارت صنایع و معادن حدود ۳۵۰۰ بنگاه از اعتبار انرژی در حال حاضر استفاده می‌کنند و این تعداد بنگاه حدود ۷۰ درصد مصرف انرژی بخش صنعت را به خود اختصاص می‌دهند.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها درخصوص روش دوم یعنی اختصاص اعتبار بهینه‌سازی ۲۳ رشته تولیدی گفت: این صنایع به عنوان صنایع آسیب‌پذیر شناسایی شده و اعتبارات مربوطه پس از ثبت نام صنایع مربوطه در سایت این وزارتخانه صورت می‌پذیرد. فرزین در مورد سایر محورهای طرح تحول اقتصادی در سال جاری گفت: مطالعات طرح تحول بانکی به اتمام رسیده و این طرح در دبیرخانه در حال بررسی است و جلسات بررسی آن با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران در روزهای سه‌شنبه در دبیرخانه تشکیل می‌شود. وی گفت: مطالعات طرح تحول مالیاتی بالاخص موضوع قانون مالیات‌های مستقیم به اتمام رسیده و جلسات بررسی آن از ابتدای ماه آینده در دبیرخانه آغاز می‌شود.