دنیای اقتصاد - بازار داغ ادغام‌ها در مجلس این بار زمینه ادغام دیگری را آماده کرده است: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در وزارت ارشاد. سازمانی که در سال‌های اخیر، همواره یکی از نقاط اختلاف مجلس و دولت بوده و نمایندگان از نظارت‌ناپذیری آن گلایه داشته‌اند. دیروز البته نمایندگان مجلس ابتدا دو فوریت این طرح را بررسی کردند که با موافقت نمانیدگان روبه‌رو نشد. اما یک فوریت آن با ۱۴۹ رای موافق به تصویب رسید. این طرح به امضای ۸۳ نفر از نمایندگان مجلس رسیده است که از جمله آنها می‌توان به محمدرضا خباز نماینده کاشمر، داریوش قنبری نماینده ایلام، ولی اسماعیلی نماینده گرمی، الیاس نادران نماینده تهران، علی مطهری نماینده تهران، عماد حسینی نماینده قروه، حسن کامران نماینده اصفهان، سیروس سازدار نماینده مرند و جلفا، فولادگر نماینده اصفهان، کاظم جلالی نماینده شاهرود و سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه اشاره کرد.

در صورت تصویب نهایی این طرح، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادغام و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت فرهنگ و ارشاد و میراث فرهنگی و گردشگری تغییر نام می‌‌یابد. همچنین قانون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آیین‌نامه‌های اجرایی آن حسب مورد تا زمان تصویب این قانون اعتبار خواهد داشت.

بهمن محمدیاری نماینده تالش روز گذشته در جایگاه موافقت با دو فوریت طرح ادغام سازمان میراث فرهنگی و وزارت ارشاد، با انتقاد از تنزل جایگاه صنعت گردشگری کشور تاکید کرد: وظایف اصلی سازمان میراث فرهنگی تحت‌الشعاع حواشی و انحرافات قرار گرفته است و این سازمان نمی‌تواند به اهداف و وظایف محوله خود عمل کند. وی با تاکید بر اهمیت سازمان میراث فرهنگی و صنعت گردشگری در رشد اقتصادی کشور گفت: با تصویب دو فوریت این طرح زمینه را برای این موضوع فراهم کنیم.

اما علی اصغر یوسف نژاد، نماینده مردم ساری در مخالفت با دو فوریت طرح ادغام سازمان میراث فرهنگی در وزارت ارشاد، این طرح را به معنای مرگ سازمان میراث فرهنگی دانست و گفت: دو فوریت این طرح ضرورت ندارد و باید با تامل بیشتر و بررسی کارشناسی این ادغام انجام شود.