معاون اول رییس‌جمهور گفت: در بخش تحقیقات و پژوهش مراقبت کنیم تا از پول‌هایی که قانونگذار بدون هیچ محاسبه‌ای در اختیارمان قرار می‌دهد، سوء‌استفاده نشود. به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا رحیمی، در نخستین نشست هیات‌های امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور، گفت: نباید اجازه بدهیم از پول‌هایی که برای پژوهش بدون محاسبه در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد، سوءاستفاده شود. البته خیانت‌هایی بوده است که خانم دستجردی آنها را متوقف کرده است. این خیانت‌ها را باید به دادگاه سپرد، تا ادامه نیابد و نباید اجازه دهیم کوچکترین سوءاستفاده‌ای در این عرصه رسوخ کند.

رها سازی بیماران یک توطئه بود

همچنین به گزارش مهر معاون اول رییس‌جمهور در این نشست با بیان اینکه وضعیت امروز سلامت قابل مقایسه با گذشته نیست، رهاسازی بیماران را یک توطئه خواند و گفت: باید ریشه این مساله مشخص شده و متخلفین را به مردم بشناسانیم.

وی با اشاره به رها شدن چند بیمار در بیابان گفت: برای ضربه زدن به بیمارستان و وزیر بهداشت بی‌اخلاقی است که چند نفر را در بیابان رها کنند برای اینکه رییس بیمارستان و هیات امنای دانشگاه را خراب کنند. در این بین بیشترین آسیب را جمهوری اسلامی می‌بیند. رحیمی تصریح کرد: بی‌اخلاقی است که برای خراب کردن وزارت بهداشت صحنه‌های ساختگی غیر انسانی ایجاد شود. بنده تعجب کردم که چرا موضوع پیگیری نشد، خواهش می‌کنم این موضوع را تا آخر رها نکنید. اخلاق خیلی مهم است. یکی از مشکلاتی که از آن رنج می‌بریم بی‌اخلاقی در تمام حوزه‌ها است.