روزنامه جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه در تیتر صفحه یک خود به مقوله «افسارگسیختگی بازار ارز، کاهش ارزش پول ملی و وضع اسفناک معیشت مردم» پرداخته، در سرمقاله خود نیز آورده است: «دور باطل افزایش حقوق در شرایط بحران اقتصادی کشور هر سال تکرار می‌شود؛ در حالی که دولتمردان می‌دانند این اقدام از یکطرف افزایش تورم را در پی دارد و از طرف دیگر هیچ مشکلی را از کارمندان و کارگران برطرف نمی‌کند.»

روزنامه فرهیختگان تصویر یک خود را به مصاحبه‌ای که پیش از این با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجله قاف تهیه شده بود، اختصاص داده است. در بخشی از این گفت‌وگو آمده: «الان از من بپرسید دوره شما با قبل چه تفاوتی داشت؟ یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز آن ارتباطات وسیع فرهنگی است که با خارج پدید آمده است. اینها مطالبی است که در رسانه‌ها بدان پژواکی داده نمی‌شود. کسی که برنامه‌های شما را می‌بیند این بخش را نمی‌بیند، اما جریان گفت‌وگویی شکل داده‌ایم و امروز در بهترین دوره قرار داریم.» این روزنامه همچنین در گزارشی روزنامه صداوسیما را به چالش کشیده و در تیتر خود آورده است: «تدریس گام به گام بدیهیات آموزش عالی برای روزنامه صداوسیما». در لید این گزارش آمده: «برخی از رسانه‌ها به دنبال گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند و بدون در اختیار داشتن اطلاعات لازم و حتی جست‌وجویی ساده در اینترنت به نوشتن تحلیل‌ها و گزارش‌هایی روی می‌آورند که نه‌تنها به حل این معضل کمک نمی‌کند بلکه نوعی آدرس غلط هم محسوب می‌شود.»

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی به چگونگی اختلاس در بندر امام پرداخته و آورده است: «شاید بگویید که مجتمع بندری امام آن‌قدر بزرگ است که ارقامی در سطح ۱۰۰ میلیارد تومان در آن چندان دیده نمی‌شود. شاید اعداد فساد اقتصادی در ایران آن‌قدر بزرگ شده که حساسیت خاصی روی رقم در سطح ۲ میلیون دلار برای آن دیده نمی‌شود. اما این ابهام وجود دارد که آرش اشتری از چه زمانی دست به چنین کاری زده که کسی خبری از آن نداشته است؟»

 روزنامه همشهری هم به برنامه دیدار رسانه‌ای با حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای اشاره کرده و آورده است: «ابعاد جنگ رسانه‌ای تغییر کرده است. باید متناسب با این جنگ جدید آرایش گرفت. یک نمونه حجاب است. امروز کشف حجاب یک سلبریتی در فضای مجازی با کشف حجاب یک دختربچه در پارک متفاوت است. چرا با هر دو یکسان برخورد می‌شود؟ آن سلبریتی حکم رسانه دارد. آیا با تخلف رسانه‌ها شبیه تخلف فرد برخورد می‌شود؟ چه‌بسا ماجرا از این هم بالاتر است. وقتی نقشه ضدانقلاب ترویج بی‌حجابی است، کشف حجاب یک سلبریتی اقدام امنیتی است و نه حتی رسانه‌ای.»