نطق میان دستور فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس درباره انتقادات مقام معظم رهبری نسبت به رفتار نمایندگان، در جلسه علنی روز گذشته مجلس حاشیه ساز شد.

آلیا در نطقش به بخشی از بیانات رهبری در جلسه خصوصی با هیات رییسه مجلس و انتقادات ایشان به مجلس در زمینه فریادهای «دو - دو» در زمان سخنرانی رییس‌جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش اشاره کرد. رسانه‌ای کردن سخنان رهبری که در یک جلسه خصوصی بیان شده بود، باعث اعتراض برخی نمایندگان شد و در ادامه نیز شهاب‌الدین صدر، نایب رییس مجلس به عنوان رییس جلسه به وی تذکر داد که «بنا نیست فرمایشات رهبری در این باره اطلاع‌رسانی عمومی شود.»

فاطمه آلیا در بخشی از نطق خود در جلسه دیروز مجلس گفت:«ملت شریف، شما در روزهای اخیر به طرق مختلف رنج و تاسف خود را از فضای ناخوشایند سه شنبه ۳۱ خردادماه مجلس منعکس کردید، اما بدانیم رهبر عزیز ما با اشراف به جزئیات مسائل داخلی و بین‌المللی بیش از همه ما رنجیدند.» اما ادامه نطق آلیا بود که باعث شد برخی نمایندگان شروع به فریادهای اعتراضی کنند و خواستار متوقف شدن نطق وی شوند.

این فریادها که البته بر خلاف معمول همان «دو-دو» ی همیشگی نبود، شنیدن حرف‌های آلیا را دشوار کرد. در نهایت پس از پایان این نطق نیز شهاب‌الدین صدر گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری باید فقط برای نمایندگان بازگو شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرمودند که «مصلحت ندانسته‌ام اکنون به ملت بگویم» و اعضای هیات رییسه و برخی از نمایندگان مجلس را‌ دعوت کردند و فقط به خود نمایندگان تذکر دادند.

نایب رییس مجلس ادامه داد: بنا بر انتقال فرمایشات مقام معظم رهبری به خود نمایندگان است وبنا بر اطلاع‌رسانی عمومی از طریق رسانه‌ها نیست.

باهنر: مکلفم اسامی دو- دو کنندگان را از تریبون اعلام کنم

محمدرضا باهنر نیز در ساعاتی که در جلسه علنی روز گذشته ریاست را برعهده داشت، ضمن تاکید براینکه نمایندگان به اظهارات همکاران خود و نمایندگان دولت گوش کنند و از قطع سخنان آنان بپرهیزند، گفت: من مکلفم اسامی دو- دوکنندگان را از پشت تریبون اعلام کنم و قطعا چنین کاری را خواهم کرد.