آملی لاریجانی: جلوگیری از فرار دانه درشت‌ها برنامه دستگاه قضا است

رییس قوه قضائیه، برخورد قاطع و بدون تبعیض بین افراد را از برنامه‌های دستگاه قضایی خواند و گفت:جلوگیری از فرار به تعبیر امروز دانه‌درشت‌ها از قانون و تیغ دستگاه قضایی، از جمله برنامه‌های در پیش است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در حاشیه تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اقتدار و اعتماد عمومی، دو رکن اصلی دستگاه قضایی است، افزود: در مسیر اطمینان‌سازی برای ملت شریف و برای اقتدار قوه قضائیه ما نیز این برنامه را در پیش داریم که نظارت‌های دستگاه قضایی را هم در درون و هم در خارج از آن، گسترده‌تر و شدیدتر کنیم. وی با بیان اینکه مسیری که قوه قضائیه طی می‌کند باید برای همه یکسان باشد، گفت: شعار اصلی ما قانون‌مداری و عمل به قانون و در عین حال حفظ آبرو و حیثیت همه است.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی همچنین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه وظیفه قوه قضائیه رسیدگی به اتهامات در کنار دعاوی دیگر است، افزود: اما صرف اتهام، به معنای مجرم بودن کسی نیست.

وی تاکید کرد: نباید به صرف فراخواندن شخصی به دستگاه قضایی، عکس، تصویر و صحبت وی در رسانه‌ها منتشر شود.

رییس قوه قضائیه گفت: حتی به فرمایش رهبر معظم انقلاب، تعبیر اینکه فلانی متهم است گاهی برای مخاطبان قابل تعبیر نیست و اگر از این هم اجتناب شود، بهتر است. آملی‌لاریجانی با بیان اینکه گزارش صرف اتهام، اشکالی ندارد، افزود: اما گاهی موجب یک تعبیر ناصواب می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: خط روشنی که در اسلام برای قضای اسلامی ترسیم شده است و خط روشنی که امام راحل در صحبت‌های مکرر برای قضات و غیر قضات ترسیم کردند و در کلمات رهبر معظم انقلاب تکرار شد، ما این راه روشن را بپیماییم که همان اقتدار قوه قضائیه و اطمینان‌بخشی به مردم است.