محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاح دو پروژه ملی در استان آذربایجان غربی گفت: اگر مردم بخواهند کسی را مورد احترام قرار دهند، او را با شهید رجایی مقایسه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی نژاد صبح دیروز (دوشنبه) اظهار کرد: شهید رجایی همواره در طول خدمت خود به مراقبت از بیت المال تاکید می‌کرد و به دنبال آن بود که بین اقشار مختلف جامعه عدالت برقرار شود. به گزارش ایرنا، وی همچنین با اشاره به اینکه در گذشته بعضا افرادی وارد سیستم اجرایی کشور شدند که چیزی از خود نداشتند؛ اما طی چند سال صاحب سرمایه‌های آن چنانی شدند، گفت: معلوم است اگر عدالت در جامعه اجرایی شود چنین افرادی ناراحت و طلبکار شده و دولت را به مواردی همچون ضعف کارشناسی متهم کنند که در پاسخ به همه آنها باید گفت که اگر ایستادگی بر حق و اجرای عدالت ضعف است، دولت به آن افتخار می‌کند و هرگز به دانایی‌هایی که به دنبال چپاول منافع ملت است، فکر‌ نمی‌کند.

روز گذشته با حضور رییس جمهور بهره‌برداری از دو پروژه سد مخزنی آغ چای در شهرستان چایپاره و فاز دوم کارخانه سیمان ارومیه افتتاح شد. به گزارش ایرنا، سد آغ چای، بزرگ‌ترین سد قوسی خاکی کشور است که حجم کل مخزن آن بیش از ۲۱۱ میلیون متر مکعب اعلام شده و ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب را دارد. این سد که طول تاج آن ۸۲۶ متر، عرض تاج ۱۲ متر و ارتفاع سد از پی ۱۰۸ متر می‌باشد، ظرفیت آبگیری ۲۱ متر مکعب بر ثانیه را دارد و برای اجرای آن یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که مجری آن قرارگاه خاتم‌الانبیا بوده است. همچنین با بهره‌برداری از فاز دوم و طرح توسعه کارخانه سیمان ارومیه که ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن سیمان را دارد، ظرفیت این واحد تولیدی به دو میلیون تن در سال افزایش می‌یابد. با بهره‌برداری از این طرح که اجرا و تکمیل آن ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه دربر داشته، ظرفیت تولید سیمان آذربایجان غربی به سه میلیون تن در سال می‌رسد.