رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران گفت: ۶۰ میلیون دلار طرح سرمایه‌گذاری خارجی در جلسه هیات سرمایه‌گذاری تصویب شد. به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی وفنی ایران، یکصد و پنجاه و دومین جلسه هیات سرمایه‌گذاری خارجی با حضور «بهروز علیشیری» رییس سازمان برگزار و طرح‌های جدید سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب رسید. علیشیری در حاشیه جلسه هیات سرمایه‌گذاری خارجی گفت: از جمله طرح‌های مصوب در این هیات، سرمایه‌گذاری خارجی در طرح احداث مجتمع‌های مسکونی، طرح تولید انواع مواد غذایی، عصاره‌جات و نوشیدنی‌های گازدار و افزایش سرمایه‌گذاری در طرح صنایع آب معدنی بوده است.

در این جلسه مصوبات دیگر در خصوص انتقال اصل سرمایه و تسهیلات مالی خارجی نیز به تصویب هیات سرمایه‌گذاری خارجی رسید. بر اساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود اجرای طرح‌های مذکور باعث افزایش اشتغال‌زایی، بهبود کیفیت محصولات داخلی، انتقال تکنولوژی و افزایش صادرات غیرنفتی به کشور شود.

هیات سرمایه‌گذاری خارجی مرکب از معاون معاونت راهبردی رییس‌جمهور، معاون ارزی بانک مرکزی، معاون وزیر امور خارجه، رییس اتاق بازرگانی و دبیر کل اتاق تعاون و به ریاست معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری است.