گزارش وال استریت ژورنال از تلاش آمریکا برای جلب حمایت اروپا علیه ایران

آمریکا در تلاش برای تشدید فشار علیه ایران می‌کوشد پایتخت‌های اروپایی را هرچه بیشتر با خود همراه سازد. به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت: در بحبوحه هراس‌ها از احتمال گسترش نفوذ منطقه‌ای ایران در آستانه خروج سربازان آمریکایی از عراق، آمریکا مهره تحریم‌های اقتصادی خود را به پایتخت‌های اروپایی اعزام کرده است تا فشار بر ایران را افزایش دهد. سفر دیوید کوهن، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا که با هدف جلب حمایت برای اعمال تدابیری علیه بانک مرکزی ایران، خطوط هواپیمایی و شرکت‌های کشتیرانی ایرانی انجام می‌گیرد، حتی پیش از اعلام خروج نیروهای آمریکایی از عراق برنامه‌ریزی شده بود که اوباما روز جمعه اعلام کرد.

به نوشته این روزنامه، کاخ سفید هم‌اکنون نیز تلاش‌هایی را برای افزایش فشار بر ایران بررسی می‌کند و پس از افشای توطئه نسبت داده شده به ایران در ترور سفیر عربستان در واشنگتن در این کار قاطع‌تر شده است.

اما ماموریت وزارت خزانه‌داری پس از اعلام خروج نیروهای آمریکایی از عراق که به شکلی موثر به برنامه آمریکا برای باقی گذاشتن ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سرباز به منظور کمک به ثبات در این کشور پایان می‌دهد، از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. تردیدها در خصوص این برنامه عنوان می‌کند که خروج کامل از عراق که دارای مرزهای مشترک با ایران است، افزایش نفوذ تهران نه‌تنها در عراق بلکه در سراسر منطقه را ساده‌تر می‌کند.