رییس دفتر عمومی حفاظت اطلاعات فرماندهی معظم کل قوا در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدام ایران در مقابل اعلام آمریکا بر استفاده مجدد از هواپیماهای بدون سرنشین در ایران گفت: در این صورت همان بلایی که اخیرا سر هواپیمای آنها آمد بر سر دیگر هواپیماهای آنها می‌آوریم. به گزارش خبرگزاری فارس، امیر سیدحسام هاشمی رییس دفتر عمومی حفاظت اطلاعات فرماندهی معظم کل قوا در حاشیه مراسم تجلیل از استادان و پژوهشگران نمونه دانشکده فرماندهی و ستاد آجا در جمع خبرنگاران همچنین در خصوص توان اطلاعاتی نیروهای مسلح کشورمان با اشاره به دستگیری جاسوس سیا در ایران تاکید کرد: ما در بخش اطلاعاتی خود از نیروی انسانی معتقدی برخورداریم و وقتی اعتقاد در کار باشد، پیروزی حاصل می‌شود.

اعتراف به توان مهندسی معکوس ایران

در همین حال ژنرال نورتون شوارتز، رییس ستاد نیروی هوایی آمریکا تایید کرد که ایران توانایی مهندسی معکوس پهپاد RQ۱۷۰ را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رییس ستاد نیروی هوایی آمریکا روز شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۰ (۱۰ دسامبر ۲۰۱۱) در جریان ضبط برنامه تلویزیونی «اخبار دفاعی» اعلام کرد: «مشخص است احتمال مهندسی معکوس از سوی ایران وجود دارد.» پایگاه اینترنتی ایرفورس تایمز به نقل از شوارتز اعلام کرد: «مطلوب این است که برتری آمریکا حفظ شود. این به‌طور حتم در ذهن ماست.» وی افزود: «اگر این هواپیما در اختیار یک دشمن پیشرفته قرار بگیرد، آمریکا نمی‌تواند کار زیادی درباره آن انجام دهد.»