ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن پیام هشدارآمیزی را از طریق مقامات روسیه به ایران ارسال نکرده است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره گزارشی که روز چهارشنبه در روزنامه روسی کامرسانت منتشر شده بود، گفت: کلینتون از طریق لاوروف هشداری برای مقامات ایران نفرستاد. به گزارش خبرگزاری رویترز، او در پاسخ به اینکه آیا کلینتون در گفت‌وگوهای روز دوشنبه‌اش با لاوروف از کلمه «آخرین» استفاده کرد؟ جواب داد: وی از این صفت در دیدارش استفاده نکرد.

روزنامه کامرسانت روز چهارشنبه به نقل از یک منبع دیپلماتیک روسی نوشته بود که آمریکا از روسیه خواسته است به دولت ایران هشدار دهد که مذاکرات آینده با گروه ۱+۵ درباره برنامه هسته‌ای تهران «آخرین شانس» ایران خواهد بود. کامرسانت افزوده بود: آمریکایی‌ها تاکید دارند که این نشست آخرین شانس برای تهران است. منبع کامرسانت گفت که چنین موضعی توسط هیلاری کلینتون در مذاکراتش با سرگئی لاوروف مطرح شد. کلینتون علاوه بر آن از همتای روسش خواست این پیام را به مقامات ایران که آمریکا هیچ‌گونه ارتباطی با آنها ندارد، برساند. در این میان، الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید نمی‌تواند اطلاعاتی را که در کامرسانت ارائه شده، انکار یا تایید کند.