احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: در صورت حمله رژیم صهیونیستی به ایران، ترکیه یکی از کشورهایی است که در مقابل این حمله خواهد ایستاد و به آن واکنش منفی نشان خواهد داد. به گزارش خبرگزاری فارس، داوود اوغلو در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوالی در مورد حمله احتمالی اسرائیل به ایران اظهار کرد: برخی محافل در تلاش برای ایجاد فتنه بین ترکیه و ایران هستند؛ اما این محافل نمی‌توانند نقشی مهم در روابط ترکیه و ایران ایفا کنند.

وی افزود: هر چند بین دو کشور در مورد تحولات سوریه اختلاف دیدگاه مطرح است، ولی ترکیه یکی از اولین کشورهایی خواهد بود که در برابر هرگونه تحرک نظامی اسرائیل علیه ایران می‌ایستد. داوود اوغلو تاکید کرد که ترکیه هرگز چنین تحرکی در منطقه را نمی‌پذیرد و تایید آن به کنار، حتی به چنین حرکتی واکنش منفی نیز نشان خواهد داد.

جنگ روانی صهیونیست‌ها علیه ایران

اظهارات داوود اوغلو در شرایطی عنوان شده است که یک روزنامه صهیونیستی مدعی حمایت اکثریت وزیران کابینه امنیتی اسرائیل از موضع ضد ایرانی نتانیاهو،نخست وزیر و ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای اقدام نظامی علیه ایران شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در خبر منتشر شده در روزنامه عبری زبان «معاریو» آمده است که بیشتر ۱۴ عضو کابینه امنیتی اسرائیل در حال حاضر از حمله پیش‌دستانه اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای ایران پشتیبانی می‌کنند و این در حالی است که هم نتانیاهو و هم ایهود باراک نیز حامی حمله به ایران هستند.

روزنامه عبری زبان معاریو نوشته است: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته اخیر، در این برهه زمانی هشت تن از وزیران اسرائیلی تمایل دارند که از موضع (ضد ایرانی) نتانیاهو و باراک حمایت کنند و ۶ نفر دیگر از وزرای کابینه امنیتی اسرائیل نیز مخالف (اقدام نظامی علیه ایران) هستند.

ادعای تلاش برای حمله به صهیونیست‌ها

در همین حال، مقامات آنکارا به ادعای دروغین تلاش ایران و حزب‌الله لبنان برای حمله به صهیونیست‌ها در ترکیه واکنش نشان دادند. به گزارش خبرگزاری فارس، به دنبال انتشار شایعاتی در زمینه تلاش ایران و حزب‌الله لبنان برای حمله به صهیونیست‌ها در ترکیه که از سوی محافل صهیونیستی منتشر شده بود، دولت آنکارا نسبت به این شایعات واکنش نشان داد. مقامات دولت آنکارا در واکنش به این شایعات تاکید کردند که هدف تل آویو از انتشار این قبیل اخبار کذب ایجاد ذهنیت منفی علیه ترکیه و القای این مطلب است که دولت آنکارا قادر به حفاظت از جان یهودیان یا اسرائیلی‌ها نیست. از سوی دیگر اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه دولت ترکیه این هشدارها را جدی نمی‌گیرد نیز با واکنش مقامات آنکارا روبه‌رو شد. این در حالی است که به‌رغم هشدارهای تل آویو، به گفته مقامات ترکیه، تعداد توریست‌هایی که از اسرائیل به ترکیه سفر می‌کنند، روز به روز افزایش می‌یابد.