محمد شیروانی در نشست تشریح برنامه‌های هیات مدیره جدید انجمن فیلم کوتاه خانه سینما از مذاکره برای اختصاص یک سالن سینما آزادی به نمایش فیلم کوتاه و برگزاری جشن فیلم کوتاه همزمان با روز ملی سینما خبر داد. نشست خبری هیات مدیره جدید انجمن فیلم کوتاه ایران و برگزاری نخستین کمپ فیلم کوتاه عصر روز شنبه با حضور محمد شیروانی رییس انجمن فیلم کوتاه، مهدی قربانپور دبیر کمپ فیلم کوتاه، نقی نعمتی عضو هیات‌مدیره انجمن و جمعی از خبرنگاران در خانه سینما برگزار شد.

وی درباره برنامه‌های انجمن برای نمایش فیلم کوتاه گفت: در حال حاضر مشغول مذاکره با مدیر سینما آزادی هستیم تا یکی از سالن‌های این سینما برای نمایش فیلم کوتاه اختصاص دهیم. این می‌تواند خبری خوش برای فیلمسازان جوان باشد. ما با تمام مراکز دولتی وارد مذاکره شده و امیدواریم مورد حمایت قرار بگیریم.

شیروانی با اشاره به برگزاری جشن فیلم کوتاه افزود: با مذاکراتی که با مدیر عامل خانه سینما داشتیم، امسال جشن فیلم کوتاه به طور جداگانه از دوازدهمین جشن خانه سینما برگزار و داوری‌ها نیز مجزا انجام می‌شود. البته این جشن با چند روز فاصله برپا خواهد شد و امیدواریم در آینده بتوانیم این روز را روز ملی فیلم کوتاه معرفی کنیم.

دبیر کمپ فیلم کوتاه ادامه داد: این کمپ همزمان با هفته جهانی صلیب سرخ، روز بزرگداشت فردوسی، هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار خواهد شد. به همین دلیل ما برنامه‌هایی را با توجه به این مناسبت‌ها برگزار خواهیم کرد. به طور نمونه با حمایت صلیب سرخ یک کلاس فشرده آموزشی برای فیلمسازان برگزار می‌کنیم تا در آینده شاهد اتفاقات ناگوار برای سینماگران نباشیم.

قربانپور با اشاره به دیگر برنامه‌های کمپ فیلم کوتاه گفت: ۱۲ فیلم برگزیده و نامزد جشن خانه سینما، جشنواره فیلم کوتاه تهران و فیلم فجر به نمایش درمی‌آید. همچنین نخستین کلوپ فیلم کوتاه و کتابخانه سینمایی همزمان با این کمپ افتتاح خواهد شد. البته این کمپ به طور فصلی در طول سال برپا می‌شود.

اهدای جایزه به مسابقه طراحی صحنه از دیگر بخش‌های این مراسم بود که در آن نسترن شاهسون رتبه سوم، علیرضا وزیری رتبه دوم و نشاط امیرمهدی رتبه اول را از آن خود کردند. همچنین امیرمهدی جایزه بخش طراحی لباس را نیز کسب کرد و از شاقیک ادوارطزاریان نیز تقدیر شد.

دیگر جشن روز آخر هفته تئاتر مراسم انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر بود که بخش اعظم آن به اجرای موسیقی و نمایش و خیمه‌شب‌بازی اختصاص داشت. در بخش برگزیدگان نمایشگران عروسکی سال ۸۶ علی پاکدست بهترین عروسک‌گردان، آزاده انصاری بهترین کارگردان، سهیلا باجلان بهترین عروسک‌ساز، طلیعه طریقی بهترین پژوهشگر، رجبعلی فلاح فعال‌ترین نمایشگر عروسکی شهرستانی و علی‌اکبر قاضی‌نظام برای حمایت از نمایش عروسکی تقدیر شدند.

در قسمت دیگر مراسم مجید گیاهچی گزارش سالانه هیات‌مدیره انجمن کارگردانان را خواند و بعد حسن معجونی روی صحنه آمد و با اشاره به اینکه سال ۸۶ تئاتر رونق چندانی نداشت، گفت: «بسیاری از هنرمندان نتوانستند پارسال فعالیت کنند و هیات‌مدیره انجمن کارگردانان می‌توانست مانند گذشته از برخی هنرمندان تقدیر کند، ولی تصمیم گرفت تقدیر شامل حال کلیه رنج‌کشیدگان این هنر شود. کسانی که با وجود مشکلات و روزمرگی‌های کشنده هنوز دست از تئاتر نکشیده‌اند.»

حاضران در مراسم انجمن کارگردانان به مناسبت در گذشت مرحوم اسماعیل داورفر یک دقیقه سکوت کردند. اجرای شهادتخوانی نوشته محمد رحمانیان توسط نسترن حرصلاک و پخش سه کلیپ در رابطه با سند و منشور تئاتر و بازسازی مجموعه تئاتر شهر از دیگر برنامه‌های مراسم بود که با حضور حمید سمندریان، پری صابری، پرویز پورحسینی و هرمز هدایت برگزار شد.