یک نشریه سیاسی ضد جنگ آمریکا از امضای حکمی توسط جورج بوش خبر داد که به گفته افراد آشنا به محتوای آن، مجوز اقدام تهاجمی سری جامع علیه نظام ایران و مقامات خاص آن را می‌دهد. به گزارش خبرگزاری فارس، نشریه کانترپانچ در این گزارش با عنوان «حکم سری بوش جنگ با ایران را گسترده‌تر می‌کند» نوشت: شش هفته پیش بوش حکمی را برای انجام اقدامات تهاجمی سری علیه نظام ایران صادر کرد که از نظر ابعاد غیرمنتظره است.

به نوشته این نشریه، دستور سری بوش شامل اقدامات در یک منطقه گسترده جغرافیایی از لبنان تا افغانستان بوده و آزادی عمل بیشتر و جامعی ارائه می‌‌‌کند و شامل ترور مقامات هدف‌گذاری شده می‌شود. این گزارش حاکی است: به عنوان مثال، گستردگی کار، راه را برای حمایت کامل از شاخه نظامی سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) هموار می‌کند، در حالی که این گروه در زمره گروه‌های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا قرار دارد.

همین‌طور بودجه سری بدون محدودیت در اختیار جندا... قرار می‌گیرد که یک گروه تروریستی در منطقه سیستان و بلوچستان ایران است.

به نوشته کانترپانچ، دیگر عناصری که از این حکم آمریکا سود می‌برند، برخی گروه‌های برانداز هستند که با سوء استفاده از مسائل قومیتی عمل می‌کنند. بنابر این حکم از سوی دیگر، اقدامات تهاجمی علیه حزب‌ا... لبنان و بی‌ثبات کردن بیشتر نظام سوریه تشدید خواهد شد.

این نشریه تاکید کرد: همه این اقدامات به پول نیاز دارد و این پول باید از سوی کنگره تامین و یا دست‌کم توسط اعضای اندکی از کمیته اطلاعاتی تایید شود.

در این گزارش، درباره حمایت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان از این حکم آمده است: تامین بودجه با مشکلی مواجه نشد. بودجه اولیه ۳۰۰ میلیون دلاری برای اجرای حکم مذکور بلافاصله مورد حمایت دو حزب در کنگره قرار گرفت و طی تصویب آن به منفور بودن جنگ کنونی و شرایط نامناسب اقتصادی آمریکا توجهی نشده است.