واشنگتن‌تایمز نوشت: در هفته‌های آینده بزرگ‌ترین مشوقی که اتحادیه اروپایی و انگلیس در سال‌های گذشته به ایران نشان داده بودند، احتمالا به وسیله دادگاه‌های انگلیس و اروپا کنار گذاشته می‌شود. بزرگ‌ترین مشوقی که تاکنون به ایران داده شده بود، قرار دادن نام گروهک تروریستی منافقین در فهرست سازمان‌های تروریستی بوده است. در همین حال، احتمال دارد روندهای حقوقی در دادگاه عدالت اروپا و قضاوت دادگاه استیناف انگلیس در هفته‌های آینده عنوان تروریستی را از نام گروهک حذف کند. پنج دارنده حق وتو در شورای امنیت به همراه آلمان در حالی که شورای امنیت سازمان ملل در حال اجرای سومین دور از تحریم‌ها علیه ایران است، روز جمعه در لندن با یکدیگر دیدار کردند تا مجموعه مشوق‌های اقتصادی مطرح شده در سال ۲۰۰۶ در ازای تعلیق غنی‌سازی اورانیوم در ایران را گسترش دهند.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن‌تایمز با اشاره به این مطلب افزود: این نشانه‌ای روشن از آن است که سیاست هویج و چماق جامعه بین‌المللی همچنان در جریان است.

در این گزارش با اشاره به روند تروریستی نامیده شدن این گروهک در سال ۲۰۰۱ از سوی جک استراو، وزیر کشور پیشین انگلیس و در پی آن تروریست خوانده شدن آن از سوی اتحادیه اروپایی آمده است: تاکتیک و رفتار این گروه از سال ۲۰۰۱ به بعد تغییر چشمگیری داشته و مرتکب اقدام خشونت‌باری نشده‌اند؛ در عین حال خلع سلاح داوطلبانه و بی‌طرفی در جنگ اخیر خلیج فارس نشان دیگری بود که این گروه دیگر نباید برچسب تروریستی داشته باشد.

این روزنامه افزود: این یافته کمیسیون استیناف سازمان‌های ممنوع اعلام شده در انگلیس است که برای رسیدگی به چنین مسائلی برپا شده است. این کمیسیون در ماه نوامبر به این نتیجه رسیده که دیگر نباید این گروه را تروریست خواند. واشنگتن‌تایمز افزود: اگر مجاهدین خلق (منافقین) در دادگاه استیناف انگلیس پیروز شوند، نه تنها از فهرست تروریست‌های انگلیس، بلکه از فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپایی حذف خواهند شد.