وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ادعاهای خود را درباره دخالت ایران در ناآرامی‌های عراق، لبنان، فلسطین و تلاش تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را بار دیگر تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کاندولیزا رایس در گفت‌وگو با روزنامه الشرق‌الاوسط مدعی شد: ایران در پس تمام مشکلات خاورمیانه است. تهران از حزب‌‌ا... لبنان حمایت می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا لبنانی‌ها رییس جمهور جدید خود را انتخاب کنند. همچنین از جنبش حماس در نوار غزه حمایت می‌کند. در حقیقت ایران در پس تمام مشکلات خاورمیانه قرار دارد. وی در حملات خود علیه ایران ادعا کرد: تهران از ارتش المهدی در عراق حمایت می‌کند و این مساله سبب شده امنیت نیروهای آمریکایی در عراق به خطر بیفتد. بنابراین واشنگتن در برابر اقدامات ایران در عراق می‌ایستد و به تهران اجازه نخواهد داد در عراق فعالیت کند. وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعای واشنگتن مبنی بر تلاش تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای مدعی شد: ایران می‌کوشد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. آمریکا با کمک همپیمانان خود در برابر خطر هسته‌ای تهران می‌ایستد و اقدامات امنیتی که در خلیج فارس در این زمینه انجام داده، بسیار حائز اهمیت است.

رایس با اشاره به نشست اخیر گروه ۱+۵ در لندن گفت: در این نشست برای ایران روشن کردیم که بیشتر از دو گزینه پیش روی خود ندارد. یکی از این گزینه‌ها تحریم‌های شورای امنیت است. البته واشنگتن هرگز به تحریم‌های شورای امنیت بسنده نخواهد کرد و بانک‌ها و موسسات مالی این کشور را مورد تحریم قرار خواهد داد. این در حالی است که دو روز پیش استاندار نجف ادعاهای آمریکا مبنی بر دخالت ایران در مناطق شیعه‌نشین عراق را رد کرد. نایب رییس شورای شهر بغداد نیز روز یکشنبه اعلام کرد: هر گونه ادعای آمریکا درباره دخالت ایران در عراق کلا مردود است و هدف از طرح این شایعات توجیه شکست آمریکا و منحرف‌کردن ذهن مردم است که البته راه به جایی نخواهد برد. دکتر سید لیث الحیدری، نایب رییس شورای شهر بغداد با بیان اینکه ایران خواستار خروج اشغالگران است، ولی استقرار و امنیت عراق را امنیت خود می‌داند، گفت: آن روز که آمریکایی‌ها وارد خاک عراق شدند، پیش از بازسازی عراق و تامین امنیت، علنا به فکر دشمنی با ایران بودند.