عوارض نوسازی را تا شهریور ماه پرداخت کنید

معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی‌ شهر تهران برای سال جاری بهای خدمات مدیریت پسماند جدیدی وضع نشده و شهروندان تهرانی می‌توانند تا پایان سال فیش‌های بهای خدماتی که اواخر سال گذشته به منازلشان ارسال شد را پرداخت کنند.

دکتر حسین محمد پور زرندی گفت: عوارض بهای خدمات شهری که از سال گذشته بهای خدمات مدیریت پسماند نام گرفته است، طبق دستورالعمل وزارت کشور و مصوبه سال ۸۳ مجلس در شورای شهر تهران تصویب شد و در اواخر سال گذشته اجرا شد که اعتراض برخی از شهروندان را در پی داشت از این رو شورا تصمیم گرفت تا امسال بهای خدمات مدیریت پسماند جدیدی وضع نشود.

وی درخصوص عوارض نوسازی هم گفت: این عوارض مصوبه مجلس و یک عوارض ملی است که امسال نیز با تغییر ۱۵ تا ۲۰‌درصدی نسبت به سال گذشته تا اواخر خرداد و اوایل تیرماه در ۴ قسط به همراه یک فیش مربوط به بدهی‌های سنواتی به منازل شهروندان ارسال می‌شود و همانند سال گذشته کسانی که تا شهریورماه آن را پرداخت کنند در قرعه کشی جوایزی چون خودرو، سکه و سفرهای زیارتی شرکت داده می‌شوند.

پورزرندی با بیان اینکه فقط برای نگه‌داشت شهر تهران سالانه بیش از یک‌هزار میلیارد تومان نیاز است، گفت: این درحالی است که اگر عوارض نوسازی را کامل جمع‌آوری کنیم ۶۰میلیارد تومان درآمد دارد، ولی همیشه ۵۰‌درصد آن جمع می‌شود که می‌شود حدود ۳۰‌میلیارد تومان.

پورزرندی در ادامه به ارائه صورت‌های مالی شهرداری اشاره کرد و گفت: همان‌طور که قول داده بودیم تا آخر اردیبهشت صورت‌های مالی شهرداری در سال ۸۶ را ارائه دادیم که در رسانه‌ها و سایت شهرداری درج شده است. همچنین قول داده بودیم در صورت استقرار این سیستم ماهانه گزارش مالی بدهیم که در نیمه هر ماه گزارش مالی ماه قبل را ارائه می‌دهیم.به گفته وی تهیه صورت‌های مالی پس از اصلاح نظامات مالی کار بزرگ و مشکلی است که ما انجام دادیم.