تابلوی پیکاسو در استرالیا رکورد زد

خریداری ناشناس با پرداخت ۵/۶میلیون دلار آمریکا برای یکی از نقاشی‌های پابلو پیکاسو، گران‌ترین تابلو نقاش مشهور اسپانیایی در استرالیا را به نام خود ثبت کرد.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد تابلو سیلوت که سال ۱۹۵۴ خلق شده، روز چهارشنبه در یک حراجی در سیدنی به قیمت پایه ۷۵/۵میلیون دلار استرالیا چکش خورد و در نهایت با قیمت ۹/۶میلیون دلار استرالیا به یک خریدار ناشناس فروخته شد.

رود منزیس مالک حراجی دویشر - منزیس در این باره گفت: امروز روزی تاریخی برای استرالیا است؛ چرا که یکی از آثار شاخص و بین‌المللی مشهورترین هنرمند قرن بیستم با قیمتی رکوردشکن در یک حراجی در این کشور به فروش رسید. خود منزیس این تابلو را دو سال پیش در یک حراجی در نیویورک به قیمت ۶/۴میلیون دلار خریده بود.

روزنامه استرالین گزارش داد خریدار تابلو سیلوت یک مجموعه‌دار اهل نیویورک است که منزیس او را یک دوست توصیف کرد. این مجموعه‌دار استرالیایی درباره دلیل حراج تابلو پیکاسو در سیدنی گفت: می‌خواستم نشان دهم سیدنی در دنیای هنر نیویورک نیمکره جنوبی است.

رکورد پیشین گرانترین تابلو فروخته شده در استرالیا متعلق به یکی از آثار برت ویتلی، هنرمند فقید استرالیایی است که سال گذشته به قیمت ۴۸/۳میلیون دلار فروخته شد. ویتلی از مشهورترین هنرمندان قرن بیستم استرالیا به شمار می‌رود که سال ۱۹۹۲ در ۵۳ سالگی از دنیا رفت.