جمعی از اعضای حزب موتلفه اسلامی عصر چهار شنبه گذشته در سالروز شهدای این حزب با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند. به گزارش خبرگزاری مجلس، رییس مجلس هشتم، در این دیدار با اشاره به توطئه های اخیر آمریکا در لبنان گفت: مصلحت اندیشی سید حسن نصرا... دبیرکل حزب‌ا... لبنان موجب شد تا میان شیعه و سنی اختلاف نیفتد و قدرت حزب‌ا... بیش از پیش درک شود.

علی لاریجانی در مورد وقایع عراق نیز گفت: جمهوری اسلامی موفق شده وضعیتی به‌وجود آورد تا آمریکایی‌ها نتوانند به اهداف خود در عراق برسند.

رییس مجلس افزود: اگر آمریکایی‌ها اشتباهات محاسباتی گذشته را نادیده بگیرند و تحرکاتی علیه ایران انجام دهند با ملتی بزرگ مواجه خواهند شد که می‌بایست بساط خود را از منطقه برچینند .

وی افزود: استقامت هوشمندانه برای حفظ کیان کشور از اصول مردم ایران است و ما امیدواریم که راه شهدای عزیزمان چراغی باشد تا تغییراتی که در منطقه به وجود می‌آید موجب خیر بشریت شود.

لاریجانی گفت: برخی فکر می‌کنند احزاب با تفکر ولایی همساز نیست ولی حقیقت ماجرا این است، احزابی در کشور بودند که قوام داشتند و احزابی که منافع کشورهای دیگر را دنبال می‌کردند، لیاقت قوام را نداشتند.

وی تاکید کرد: تفکر احزابی که با تفکر ولایی همسو نیست، تفکری اشتباه است و باید گفت که اگر یک نظم مردمی برای اداره حکومت همراه با یک فکر تئوریک باشد، اداره کشور را تسهیل می‌کند.