وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر این که واشنگتن نمی‌خواهد حق ایران را برای داشتن انرژی هسته‌ای نادیده بگیرد، گفت: آمریکا به دشمنان دائمی نیازی ندارد و در صورتی که تهران فعالیت های غنی سازی اورانیوم خود را حتی برای مدتی محدود متوقف کند، حاضر به گفت‌وگو با ایران خواهد بود. به گزارش ایسنا، کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه خطاب به شورای روابط خارجی آمریکا گفت: آمریکا به دشمنان دائمی نیازی ندارد؛ ما دوستان دائمی داریم. به گزارش خبرگزاری هند، رایس بار دیگر تکرار کرد که اگر تهران فعالیت‌های غنی سازی اورانیوم خود را حتی برای مدتی محدود متوقف کند وی حاضر است در هر مکان و زمانی و درباره هر موضوعی با همتای ایرانی خود صحبت کند. وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ایران پیشنهاد وی را نپذیرفته است.

رایس افزود: در عین اعمال فشار به ایران، مسیر مذاکرات با این کشور باز نگه داشته شده است. به همین دلیل است که بسته مشوق‌های جدیدی به ایران ارائه شده است. آمریکا می‌خواهد مردم ایران بدانند که برخلاف آنچه دولت‌شان می‌گوید، واشنگتن قصد ندارد حق داشتن انرژی هسته‌ای غیر نظامی را از آنها بگیرد.

رایس با بی‌توجهی به تاکید ایران و آژانس بر ماهیت صلح‌آمیز فعالیت هسته‌ای‌ خود مدعی شد: اما آنها نباید چرخه سوخت هسته‌ای داشته باشد زیرا نمی‌توان در زمینه غنی سازی و باز فرآوری که می‌تواند به تولید مواد و تسلیحات هسته‌ای منجر شود به آنها اعتماد کرد.