«الف» توقیف شد

دنیای‌اقتصاد- سایت تحلیلی، خبر «الف»، منتسب به احمد توکلی روز گذشته به دلیل پیگیری وضعیت تحصیلی علی کردان، وزیر جدید کشور فیلتر شد.

یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با دنیای‌اقتصاد تصریح کرد که سایت الف از ساعت ۱۴ روز گذشته به دلیل مسائلی که این پایگاه خبری در مورد کردان دنبال می‌کرده توقیف شده است. احمد توکلی، از جمله منتقدان معرفی کردان به عنوان وزیر کشور مساله صحت و سقم مدرک تحصیلی کردان را به صورت جدی از طریق این سایت پیگیری کرد و در موارد متعدد بر جعلی بودن مدرک کردان تاکید کرد. اگرچه وزیر جدید کشور همچنان بر موضع خود یعنی اخذ مدرک دکترای حقوق از دانشگاه آکسفورد تاکید دارد، اما پیگیری‌های الف لاریجانی را هم واداشت تا به کمیسیون آموزشی و تحقیقات دستور دهد مساله مدرک تحصیلی کردان را از طریق وزارت علوم پیگیری کند. اگرچه پیش از این معاون حقوقی-پارلمانی رییس‌جمهور از توقیف پایگاه‌های خبری خبر داده بود که مجعول بودن مدرک تحصیلی کردان را مطرح و تایید کنند.

بر این اساس به نظر می‌رسد پایگاه خبری الف در پی پیگیری این مساله به ویژه ایجاد تردید در مدرک دکترای کردان که در روز معارفه‌اش بر خروجی سایت قرار گرفت، توقیف شده باشد. در همین حال احمد‌ توکلی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: فیلتر کردن سایت «الف» اقدامی ضد آزادی و ضد قانون است و این قبیل اقدامات امثال مرا به دست کشیدن از مبارزه در راه عدالت و آزادی مایوس نخواهد کرد.

وی افزود: من چند دقیقه قبل متوجه شدم که سایت «الف» فیلتر شده است. این اقدام هم نشانه تنگ‌نظری دولت و هم نشانه عاجز بودن از پاسخگویی و هم نشانه حرکت غیرقانونی دادستان تهران است. احمد توکلی یادآور شد: سایت «الف» در روزهای اخیر در اقدامی حرفه‌ای و در راستای روشنگری تحقیقاتی را درباره مدرک دکترای حقوق آقای کردان مطرح کرد و مستندات آن را نیز منتشر کرد.

وی اظهار کرد: من به دادستان تهران هشدار می‌دهم پا را از گلیم قانونی فراتر نگذارد و از این کار غیرقانونی دست بردارد و این کار زشت را جبران کند. عرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند.