خطوط ویژه اتوبوسرانی مهم‌ترین سیستم حمل‌و‌نقلی در المپیک پکن است اتوبوس‌های مجهز به کار گرفته شده در ۲۸ خط ویژه جدید اتوبوسرانی پایتخت چین، در طول برگزاری بیست و نهمین دوره بازی‌های المپیک تابستانی تماشاگران را به صورت شبانه روزی به ورزشگاه المپیک پکن می‌رسانند. به گزارش روابط‌عمومی‌معاونت حمل و نقل و‌ ترافیک شهرداری تهران، این اتوبوس‌ها ۲۴ ساعته در خطوط ویژه به سمت محل اصلی برگزاری مسابقات المپیک موسوم به منطقه پارک سبز حرکت می‌کنند و مسافران تنها با دقایقی پیاده روی می‌توانند خود را به ورزشگاه المپیک پکن برسانند.

بر اساس این گزارش ۷ خط از مجموع ۲۸ خط ویژه اتوبوسرانی به ۷ ایستگاه مترو منتهی می‌شود، ضمن این که بخشی از خطوط مسافران را به مراکز مهم می‌رسانند و بخش دیگری از این خطوط نیز به ۱۰۰ خط شبکه اتوبوسرانی پکن متصل می‌گردد.

این گزارش می‌افزاید: علاوه بر این ۳۴ مسیر اتوبوسرانی درون شهری نیز به صورت شبانه روزی در مسیرهای پر رفت و آمد فعال شده و مسافران را بین محل‌های پر‌تردد از جمله مراکز اقامتی، تجاری و تفریحی جا‌به‌جا می‌نماید.

گفتنی است با حمایت همه جانبه دولت مرکزی چین از طریق توسعه و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی پکن، شبکه اتوبوسرانی این شهر در حال حاضر روزانه ۲۱‌میلیون مسافر که بخش قابل توجهی از آن‌ها را جهانگردان تشکیل می‌دهند جا به جا می‌کند.