اداره کل پشتیبانی با برگزاری یک گردهمایی، نظام پیشنهادها را برای کارکنان خود تشریح کرد. به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و اداری شهرداری تهران، گردهمایی کارکنان اداره کل پشتیبانی در آشنایی با نظام پیشنهادها با همت آن اداره کل و هماهنگی دبیرخانه نظام پیشنهادها، روز چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه در تالار ایران زمین واقع در ساختمان هنرهای ایرانی برگزار شد.

در این گردهمایی مهندس محتشمیان فرد، مدیرکل پشتیبانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: نظام پیشنهادها از اقدامات مدیریتی است که حوزه معاونت مالی و اداری شهرداری تهران در سال‌جاری اقدام به اجرای آن نموده است.

وی ضمن اعلام خرسندی از انجام این نظام در شهرداری تهران گفت: با آگاهی از چگونگی کمیت و کیفیت این نظام و با توجه به اینکه اداره کل پشتیبانی نیز از واحدهای حوزه معاونت مالی و اداری است برآن شدیم تا در این زمینه پیشقدم شده و با جدی دانستن این طرح و همچنین پیگیری‌های مجدانه به اهداف عالی‌تر دست یابیم.محتشمیان افزود: ارائه پیشنهادها فقط درقالب طرح نمی ماند و با بررسی در بخش‌های کارشناسی به صورت عملیاتی درخواهد آمد لذا برای نیل به این هدف باید پیگیری و تلاش جدی داشت.

وی احترام به خود و کار خود را سرلوحه فعالیت‌ها دانست و گفت: هیچ عاملی جز احترام گذاشتن به خود و عمل خود نمی‌تواند ما را در انجام بهینه امور یاری نماید.

مهندس محتشمیان فرد افزود: نوع کار و همچنین نوع نگاه‌هایی که به خدمات و خدمات‌رسانی شهرداری می شود و همچنین تعاملاتی که کارکنان با یکدیگر در این مجموعه دارند، نگرش مسوولان را در این راه مثبت تر نموده و سبب گردیده تا با درک این موضوع که زمینه‌های کاری در شهرداری تهران بسیار متنوع و گسترده است، مدیران به بهره‌گیری از نظرات کارکنان سوق داده شوند.

وی درخصوص نوع کار اداره کل پشتیبانی گفت: محیط اداره کل پشتیبانی به هیچ وجه محیط ریاستی نیست بلکه یک محیط کاملا خدماتی و خدمت‌رسانی است، پس باید توانمندی‌های هر فرد در نوع کاری که انجام می‌دهد در نظر گرفته شود تا بهترین کارکرد و عملکرد را دارا باشد.

مدیرکل پشتیبانی افزود: این اداره کل به مثابه قلب برای بدن است و هیچ یک از کارکنان نباید در محاسبات انجام وظایف خود، پشتیبانی را به یاد آورند یعنی فقط هنگامی کارکنان پشتیبانی نتیجه تلاش‌های خود را در می‌یابند که کلیه واحدهای شهرداری تهران، دغدغه امور پشتیبانی را در محل خدمت خود نداشته باشند.

وی در پایان از انجام خدمات صادقانه کارکنان پشتیبانی اظهار رضایت کرد و گفت: امیدوارم کلیه کارکنان این مجموعه در انجام وظایف و خدمات خود احساس شعف و شادی داشته باشند تا برای ادامه فعالیت‌ها، دارای انرژی و توان مناسب باشند. در ادامه این گردهمایی، دکتر کردی سرپرست اداره کل برنامه‌ریزی و کنترل عملکرد با اشاره به فعالیت‌های اداره کل پشتیبانی گفت: هر واحدی در شهرداری تهران برای انجام برنامه‌های خود به همکاری اداره کل پشتیبانی نیازمند است.

وی افزود: پشتیبانی، اولین مجموعه‌ای است که بحث علمی مورد نظر شهردار محترم تهران را در زمینه پیشنهادها آغاز و عملیاتی نموده است.

کردی در زمینه نظام پیشنهادها خطاب به کارکنان اداره کل پشتیبانی گفت: برای ارائه پیشنهادها، محدودیتی وجود ندارد و می‌توان پیشنهادها را به هر تعداد و در هر زمینه کاری و شهری که به نظر می‌رسد به دبیرخانه نظام پیشنهادها ارائه کرد.وی افزود: دریافت هر پیشنهاد منوط به اجرای قطعی آن نیست لیکن پس از بررسی کارشناسی و عملیاتی کردن آن، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و از ارائه‌دهندگان پیشنهادها نیز با اهدای پاداش، قدردانی می‌شود.

در ادامه این نشست دکتر رضایی، ‌مشاور مدیرکل پشتیبانی بر ورود به فرآیند سیستم نظام پیشنهادها تاکید کرد و گفت: فرآیند این سیستم پیچیده نیست و هر فرد می‌تواند هم به صورت فردی و هم به صورت تیمی یا گروهی پیشنهاد یا پیشنهادهای مربوطه را به دبیرخانه مزبور ارائه کند.

رضایی افزود: تفکر و تعقل به همراه داشتن یک دید وسیع و باز در ورود به نظام پیشنهادها بسیار موثر است و به جریان بهبود، شکل عمیق‌تری خواهد داد.