اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد به انتقاد از عملکرد حزب اعتماد ملی پرداخت و گفت: کروبی درست است دبیرکل حزب است، اما بدون تردید قبل از دبیرکلی حزب، شخصیت محوری اصلاح‌طلب‌ها بوده است. باید آقای کروبی شخصیت محوری اصلاح‌طلبی خود را بر دبیرکلی حزب ترجیح بدهد. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که به کدام دلیل آقای کروبی، آقای خاتمی‌را دعوت به نیامدن می‌کند؟ دفاع از کاندیدای حزبی یا حب و بغض شخصی؟ اظهار کرد: اینکه در شرایط فعلی حزبی فکر کند کاندیدایی برای ریاست‌جمهوری دارد و وقت آن است که حزب آنها ریاست‌جمهوری را به دست بگیرد به این معنی است که دوستان کمترین تحلیلی راجع به انتخابات و بردن در انتخابات ندارند. فرق آقای کروبی و کارگزاران این است که آقای کروبی قاطع از سوی حزب خود اظهارنظر می‌کند. ولی در کارگزاران تاکنون کسی نگفته کارگزاران مخالف آقای خاتمی‌هستند.

جهانگیری در مورد دلیل این همه اختلاف نظر در حزب کارگزاران درباره کاندیداتوری خاتمی‌ اظهار کرد: در مورد کاندیداتوری آقای خاتمی‌ از دوره قبل تاکنون در میان اعضا اختلاف‌نظر وجود داشته است.

وی در مورد مخالفت غلامحسین کرباسچی با کاندیداتوری خاتمی‌ گفت: آقای کرباسچی دبیرکل حزب است و به صورت طبیعی نقش مهمی‌دارد. ولی آقای کرباسچی به اعتقاد من صفتی دارد که شاید ضعف و شاید نقطه مثبت ایشان است و آن صراحت لهجه ایشان است. بعضی‌ها فکر می‌کنند اما نمی‌گویند. آقای کرباسچی صراحت لهجه دارد. تغییری در موضع آقای کرباسچی با موضع ایشان در دور دوم ریاست‌جمهوری آقای خاتمی‌به وجود نیامده است. همان موقع هم این نظر منفی را نسبت به ریاست‌جمهوری آقای خاتمی‌داشتند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه افزود: آقای خاتمی‌بیش از آنکه به رسالت خود به عنوان کاندیدا فکر کند، باید به نقش محوری در انسجام اصلاح‌طلبان فکر کند.وحدت اصلاح‌طلب‌ها دنبال یک کاندیدا غیرممکن نیست، اما سخت است. شخصیت‌های اصلاح‌طلب باید خیلی از خودشان مایه بگذارند که این کار انجام شود.هرچند که اگر همه اصلاح‌طلب‌ها هم جمع شوند و یک کاندیدا داشته باشند نمی‌شود گفت قطعا برنده مطلق هستیم. آقای خاتمی ‌در میان اصلاح‌طلب‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری از بهترین موقعیت برخوردار است اما تردید دارم که آمدن آقای خاتمی‌بتواند موج ۷۶ را به وجود بیاورد.اگر بخواهیم برای حل مشکلات سیاسی افراد یا جناح سیاسی، خاتمی ‌را هزینه کنیم، کار غیرملی اتفاق افتاده است.

جهانگیری تاکید کرد: خود آقای خاتمی‌ به همین دلیل هنوز دچار تردید است و تصمیم قاطع نگرفته است. آقای خاتمی‌ هم هنوز تا این لحظه با وجود فشارها برای اعلام حضور، به جمع‌بندی روشن نرسیده است. به طور طبیعی در میان افراد دیگر هم می‌تواند این تردید در جمع‌بندی وجود داشته باشد که حضور ایشان مفیدتر است یا عدم حضور. البته آقای خاتمی‌ تیم نزدیک خود را صدا زده و در حال مشورت‌گیری است و بر اساس مشورت‌ها تصمیم گیری می‌کند.