دبیرکل حزب‌ا... لبنان ضمن این که جنگ آینده رژیم اسرائیل را منوط به رویدادها و شرایط منطقه‌‌ای و بین‌المللی دانست، گفت: جنگ آینده اسرائیل در منطقه به پرونده ‌هسته‌ای ایران و گفت‌وگوی غیرمستقیم اسرائیل با سوریه بستگی دارد.

به گزارش ایسنا سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌ا... لبنان در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید جنگ دیگری توسط رژیم اسرائیل در راه است، تصریح کرد: طرح اسرائیل بزرگ (از نیل تا فرات) با شکست رو به رو شد، ولی این طرح می‌خواهد با نمود دیگری در منطقه محقق شود؛ به گونه‌ای که اسرائیلی قدرتمند بر تمام منطقه مسلط باشد. اسرائیل برای رسیدن به این رویاها عقب نشینی نخواهد کرد و ابزارش هم برای رسیدن به این رویاها به کارگیری قدرت تجاوز و جنگ است. نصرا... افزود: من نمی‌توانم قاطعانه بگویم که در مدتی کوتاه یا مدت زمان دورتری اسرائیل به لبنان حمله خواهد کرد یا خیر. جنگ آینده بستگی به رویدادها و شرایط منطقه‌‌ای و بین‌المللی دارد. وی جنگ آینده رژیم اسرائیل را بسته به پرونده ‌هسته‌ای ایران و گفت‌وگوی غیرمستقیم این رژیم با سوریه دانست و افزود: از سوی دیگر تحولات غزه و اوضاع فلسطین، رویدادهای منطقه، تحولات بین‌المللی حتی جنگ روسیه با گرجستان نیز آثار و پیامدهای مختلفی از خود به جا خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: در مجموع منطقه آبستن حوادث مختلفی است و هر لحظه ممکن است اتفاقی رخ دهد، لذا منطقه آرام و پایدار نیست و احتمالات مختلفی وجود دارد. در همین حال فاروق ‌القدومی دبیرکل جنبش فتح با اشاره به حوادث اخیر در منطقه قفقاز، گفت: ائتلاف ایران و روسیه در حوادث اخیر گرجستان به نظام تک قطبی تحت امر آمریکا پایان داد.

القدومی در گفت‌وگو با پایگاه خبری عرب آنلاین اظهار کرد: ائتلاف ایران و روسیه پیش از این در مقابله نظامی روسیه با گرجستان نمود یافت به طوری که روسیه از منافع خود و منافع ایران دفاع کرد و این ائتلاف به نظام تک قطبی تحت رهبری آمریکا پایان داد.

دبیرکل جنبش فتح درباره موضع روسیه در قبال گرجستان گفت: دفاع روسیه از مسائلی که به امنیت خاص این کشور مربوط است، دلیلی بر این مدعا است که نظام تک قطبی به پایان رسیده است و نشان داد که کشورهای تاثیرگذار دیگری هستند که از صلح جهانی حمایت و حتی در مقابل رویکردهای خصمانه آمریکا همان طور که در حوادث گرجستان اتفاق افتاد، مقابله می‌کنند.

دبیرکل جنبش فتح موضع ایران را برای کشورهای خلیج فارس خطرناک ندانست و افزود:ایران تمایلی صادقانه‌ برای برقراری روابط قوی با کشورهای حوزه خلیج فارس در رویارویی با مواضع خصمانه اسرائیل و آمریکا دارد.

قدومی همچنین هر گونه حمله احتمالی آمریکا علیه ایران را بعید دانست و گفت: آمریکا می‌داند که ایران چه از نظر تسلیحاتی و چه حضور در منطقه و داشتن همپیمانان منطقه‌ای موضعی قوی دارد. علاوه بر آن، اگر چه آمریکا دولتی متجاوز است و عراق را که یکی از همسایه‌های ایران است، تصرف کرده است، اما اکنون در موضع ضعف قرار دارد.