عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت معتقد است: در مقطع فعلی سخن گفتن پیش از موعد در خصوص اجماع بر کاندیدای اصلاح‌‏طلبان باعث ایجاد حساسیت‌‏هایی می‌شود که به صلاح جریان اصلاح طلب نیست.

داوود سلیمانی در گفت‌وگو با «ایلنا» با ارزیابی وضعیت فعلی جریان اصلاح‌‏طلب با تاکید برداشتن برنامه از سوی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده اظهار کرد: اصلاح‌‏طلبان با توجه به جدول زمان‌‏بندی که درمورد انتخابات آینده دارند، عمل می‌‏کنند و در زمان مناسب و با نزدیک شدن به ایام انتخابات، این برنامه‌‏ها اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت فعلی جریان اصولگرا نیز گفت: اصولگرایان به دلیل پشتیبانی معنوی که دارند و در حال حاضر نیز تمامی قدرت کشور را در اختیار دارند، از این پشتوانه برای پیشبرد برنامه‌‏های خود استفاده می‌‏کنند.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: اصولگرایان هنوز به مجموعه منسجمی نرسیده‌‏اند و برنامه‌‏های عملیاتی مشخصی برای انتخابات ندارند، به همین دلیل در انتخابات آینده نمی‌‏توانند به کاندیدای واحد برسند.

وی تصریح کرد: به‌‏رغم امکاناتی که اصولگرایان در اختیار دارند و در مقایسه با اصلاح‌‏طلبان دارای روحیه بهتر و انگیزه بالاتری هستند، ولی در نهایت اصلاح‌‏طلبان به لحاظ انسجام تشکیلاتی، یک گام از آنها جلوترند.

سلیمانی تاکید کرد: اصولگرایان در مقابل انسجام اصلاح‌طلبان، مجبور می‌‏شوند که به کاندیدای واحد برسند.

وی با بیان اینکه حضور خاتمی در انتخابات سبب اجماع حداکثری در اردوگاه اصلاح‌‏طلبان خواهد شد، اظهار کرد: سخن گفتن پیش از موعد، درخصوص اجماع بر کاندیدای واحد اصلاح طلبان باعث ایجاد حساسیت‌‏هایی می‌‏شود که به صلاح جریان اصلاح‌‏طلبی نیست.

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت تصریح کرد: باید بین تمام گروه‌‏های اصلاح‌‏طلب، گفت‌‏وگوهای همدلانه شکل بگیرد تا در نهایت اجماع بر فردی خاص، برخی دلخوری‌‏ها را ایجاد نکند.

این فعال سیاسی با انتقاد از نحوه مدیریت اجرایی کشور، گفت: مردم با توجه به ضرورت‌‏های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور به ویژه مدیریت اجرایی ناموفق کشور، به ضرورت روی کار آمدن دولتی که بتواند کشور را از این بحران‌‏ها خارج کند، رسیده‌‏اند.

وی افزود: دولت فعلی فاقد توانایی لازم برای اداره صحیح کشور است، بنابراین در مقایسه با دولت‌‏های قبل، دولت اصلاحات توفیقاتش به مراتب بیش از دولت فعلی است، ولی جریان حاکم با ابزارهایی که دارد و با تبلیغات رسانه‌‏ای گسترده در صدد تخریب دولت اصلاحات است که مردم باید هوشیار باشند و از خاتمی برای برون رفت از وضعیت فعلی، بخواهند که در انتخابات حضور یابد.