وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه‌ عرب صد و سی‌امین نشست دوره‌ای خود را بعد از بررسی پرونده فلسطین و بحران دارفور و دیگر کشور‌های منطقه با صدور بیانیه‌ای در قاهره پایان دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، صد و سی امین نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه‌ عرب به ریاست سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان و با حضور ۱۹ کشور عربی و عمرو موسی، دبیر کل اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد.

فیصل در نشست پایانی این اجلاس گفت: اسرائیل تنها دولتی است که تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار ندارد. حق تمام کشورها است که از انرژی هسته‌ای استفاده صلح‌آمیز داشته باشند.

رییس دوره‌ای این نشست گفت: جهان عرب خواهان همکاری با کشور همسایه خود ایران است و ایران باید حسن نیت خود را نشان دهد. ما نباید منطقه را به صحنه درگیری‌های کشورهای دیگر تبدیل کنیم.

هم‌چنین شورای وزیران اتحادیه عرب در بخشی از بیانیه پایانی خود با تاکید بر آنچه «حاکمیت امارات بر سه جزیره تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی» خواندند، حل این مساله را از طریق راه‌حل مسالمت‌آمیز خواستار شده و تاکید کردند که ادامه این وضع به ثبات منطقه می‌انجامد.

در ادامه این بیانیه رزمایش‌های نظامی ایران محکوم شده و از ایران خواسته شده است از طریق راه‌حل مسالمت‌آمیز و ارجاع پرونده جزایر سه‌گانه به دادگاه بین‌المللی به بحران کنونی پایان دهد!

در این بیانیه همچنین از ایران خواسته شده است که علنا تمایل خود را برای برقراری حسن همجواری با کشورهای عربی نشان دهد.