راه‌های دسترسی به برج میلاد تمام شد

به گفته معاون فنی‌ عمرانی شهرداری تهران رستوران گردان، آسانسورهای، راه‌های دسترسی ولابی برج میلاد به اتمام رسیده است. احمد دنیا‌مالی در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در برج میلاد گفت: در حال اتمام گنبد آسمان هستیم و به مردم تهران قول می‌دهیم تا ۱۰ مهر حتما فاز اول برج میلاد افتتاح و آماده‌ بهره‌برداری شود. وی اظهار داشت: کار‌ها طبق برنامه‌ زمان‌بندی شده در حال اجرا است و مشکل خاصی وجود ندارد.

به گفته دنیا‌مالی، رستوران گردان برج میلاد نصب شده و آماده بهره‌برداری است. وی با اشاره به نصب آسانسورهای برج میلاد گفت: آسانسورها آماده شده و با سرعت ۷ متر بر ثانیه حرکت می‌کنند. وی یادآور شد: فاز اول برج میلاد شامل خود برج، دسترسی‌ها، پارکینگ، گنبد آسمان، رستوران گردان، لابی و غیره در عید سعید فطر افتتاح ‌و آماده بهره‌برداری می‌شود. وی در خصوص نرخ بیلت برج میلاد گفت: ورودی برج میلاد برای هر نفر هزار تومان است و شهروندان برای بازدید از قسمت‌های مختلف آن نیز باید هزینه‌ای پرداخت کنند و در مجموع اگر بخواهند کل برج را بازدید کنند، باید حدود ۱۰ هزار تومان پرداخت کنند.

به گزارش فارس، براساس لایحه تعیین نرخ بهره‌برداری از فضاهای عمومی مرتبط با برج میلاد؛ مبلغ دریافتی از بازدیدکنندگان فضاهای عمومی اعم از گردشگران داخلی و خارجی از ساعت ۸ صبح الی ۲۳ پنج‌شنبه‌ها، جمعه‌ها و سایر ایام تعطیل و از ساعت ۱۴ الی ۲۳ در سایر ایام هفته برای ورود به مجموعه برج برای هر نفر هزار تومان است.

در صورت استفاده از سالن دید، ۶ هزار تومان و در صورت استفاده از گنبد آسمان ۱۰ هزار تومان باید پرداخت کنند. همچنین ورودی پارکینگ به ازای ساعت اول ۳ هزار تومان، به ازای هر ساعت اضافه در پارکینگ یک هزار و ۵۰۰ تومان و هزینه پارکینگ بیش از ۳ ساعت ۳ هزار تومان در نظر گرفته شد. براساس این لایحه به منظور استفاده بهینه از ظرفیت محدود بازدیدکنندگان بهای بازدید از فضاهای سالن دید و گنبد آسمان برج میلاد در ساعت ۸ الی ۱۴ ‌شنبه تا چهارشنبه هر هفته (به جز ایام تعطیل) معادل ۵۰ درصد تخفیف خواهد داشت. در بند دیگر این لایحه شورای شهر تهران تصمیم گرفته است که این لایحه به طور آزمایشی تا پایان سال اجرایی شود. در سال ۸۸ درباره بهای بلیت برای گردشگران خارجی تجدیدنظر می‌شود.بر اساس مصوبه امروز شورای شهر تهران بهای بازدید از برج میلاد به مدت ۶ ماه حداکثر ۱۰ هزار تومان تعیین شد. حمزه شکیب، رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی خود با تاکید بر این که نباید به نهادهای دولتی جهت بازدید از برج تخفیف داده شود، در رابطه با علت این پیشنهاد خود گفت: با توجه به این که برج میلاد با پول مردم ساخته شده است؛ بنابراین نباید به نهادهای دولتی تخفیف داده شود و اگر قرار است تخفیفی برای نهادهای عمومی در نظر گرفته شود فقط شامل مدارس و دانشگاه‌ها باشد.

به اعتقاد وی برای بازدید از این برج نباید مردم به دولت بر خلاف روال معمول سوبسید پرداخت کنند.

پروین احمدی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ای شورای شهر تهران نیز ضمن تکرار تذکرات قبلی خود در رابطه با بهای بلیت بازدید از برج، تاکید کرد: گردشگران خارجی باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.

وی با اشاره به هزینه پیش‌بینی شده برای منوی رستوران برج نفری ۵۰ هزار تومان، ادامه داد: هزینه‌های نگهداری برج از محل هتل، مراکز تجاری و رستوران قابل تامین است و دیگر نیازی به دریافت پول بیشتر از مردم نیست.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران نیز همچون هفته گذشته بار دیگر با اعلام مجدد تذکر خود در رابطه با هیات شرکت بهره‌برداری برج میلاد گفت: در حال حاضر شرکت‌هایی در شهرداری وجود دارد که سال‌ها است غیرفعال هستند، اما شهرداری از آنها استفاده می‌کند و با تغییر در اسم و ماموریت و حتی ساختار هیات‌مدیره شرکت‌های جدیدی را شکل می‌دهد.

وی تاکید کرد: هر شرکت جدیدی به هر شکلی که تشکیل می شود باید با مشورت شورا ایجاد شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به مفاد بند «ج» لایحه گفت: در رابطه با این بند که مفاد آن مربوط به شرکت بهره‌بردار برج است، می‌تواند این تفسیر بوجود آید که هر شرکت غیرفعالی امکان فعالیت مجدد به شکل جدید را دارد. حسن بیادی، نایب‌رییس شورای شهر تهران نیز خاطرنشان کرد: اگر این برج ملی است، دولت هم باید کمک مالی می‌کرد. برج از پول تهرانی‌ها ساخته شده یعنی شیرازی‌ها برای بازدید باید دو برابر پول بدهند. مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران نیز در این رابطه، گفت: زمانی ماهیت اصلی این برج مخابراتی بود و اصلا به برج مخابراتی معروف بود، اما بعد ماهیت آن تغییر کرد و تبدیل به برج تهران و بعد برج میلاد شد. مسجد جامعی هم در ادامه در صحبت‌های چمران گفت: میلاد پسوند می‌خواهد می‌توانیم «برج تهران» را پیشنهاد کنیم. بر اساس این گزارش، براساس لایحه تعیین نرخ بهره‌برداری از فضاهای عمومی مرتبط با برج میلاد؛ مبلغ دریافتی از بازدیدکنندگان فضاهای عمومی اعم از گردشگران داخلی و خارجی از ساعت ۸ صبح الی ۲۳ پنج‌شنبه‌ها، جمعه‌ها و سایر ایام تعطیل و از ساعت ۱۴ الی ۲۳ در سایر ایام هفته برای ورود به مجموعه برج برای هر نفر هزار تومان است. در صورت استفاده از سالن دید، شش هزار تومان و در صورت استفاده از گنبد آسمان ده هزار تومان باید پرداخت کنند. همچنین ورودی پارکینگ به ازای ساعت اول سه هزار تومان، به ازای هر ساعت اضافه در پارکینگ یک هزار و پانصد تومان و هزینه پارکینگ بیش از سه ساعت سه هزار تومان در نظر گرفته شد.

براساس این لایحه به منظور استفاده بهینه از ظرفیت محدود بازدیدکنندگان بهای بازدید از فضاهای سالن دید و گنبد آسمان برج میلاد در ساعت ۸ الی ۱۴ روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته (به جز ایام تعطیل) معادل ۵۰ درصد تخفیف خواهد داشت.

در بند دیگر این لایحه شورای شهر تهران تصمیم گرفته است که این لایحه به طور آزمایشی تا پایان سال اجرایی شود. در سال ۸۸ در مورد بهای بلیت برای گردشگران خارجی تجدیدنظر می‌شود.