یک روزنامه عرب زبان به نقل از منابع ناشناس غربی خبر داد که احتمالا نشستی بین طرف ایرانی با اعضای گروه ۱+۵ در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، منابع غربی در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن با این شرط که نامشان فاش نشود، اعلام کردند: بعید نیست که نشستی بین مسوولانی از ۵ عضو دائم شورای امنیت و آلمان درباره موضوع هسته‌ای ایران برگزار شود.

به گفته این منابع، این دیدار احتمالا در حاشیه برگزاری نشست سران مجمع عمومی شورای امنیت در خلال ماه جاری در نیویورک برگزار می‌شود.منابع مذکور در عین حال این موضوع را که آیا مسوولان ایرانی هم در نشست کشورهای ۱+۵ حضور خواهند یافت یا خیر، این امر را بعید ندانستند و از احتمال برگزاری نشست مشترکی بین طرف ایرانی با نمایندگان غربی خبر دادند. در حالی خبر احتمال نشست مشترک نمایندگان گروه ۱+۵ با مقام‌های ایرانی انتشار پیدا کرده است که مهدی صفری، معاون وزیر امور خارجه ایران در امور اروپا روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در لندن اعلام کرد که تهران در حال پاسخگویی به سوالات گروه موسوم به ۱+۵ درباره غنی‌سازی اورانیوم است.

صفری در پاسخ به ادعایی مبنی‌بر «وقت‌کشی ایران در پاسخ به ۱+۵» گفت: سعید جلیلی، مسوول پرونده هسته‌ای ایران تاکنون چند بار با خاویر سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپایی تماس گرفته است، اما هر بار آقای سولانا مشغول مساله درگیری‌ها در گرجستان بوده است. صفری تصریح کرد: علت تاخیر در ادامه مذاکرات «مشغولیت» خاویر سولانا است. وی در این کنفرانس خبری اعلام کرد: در جریان ملاقات با دیوید میلیبند، وزیر خارجه انگلیس از وی برای سفر به تهران دعوت شده و آقای میلیبند نیز این دعوت را پذیرفته است. وی گفت که در دیدارهایش با دیوید میلیبند، وزیر امور خارجه و جک استراو وزیر دادگستری به خروج نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی در انگلیس اعتراض کرده است. به گفته معاون وزیر خارجه ایران، مقام‌های دولتی انگلیس گفته‌اند که از دید آنها سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) باید در فهرست گروه‌های تروریستی باقی بماند، اما خروج این گروه از این لیست با تصمیم قضات دادگستری که مستقل از دولت عمل می‌کنند، بوده است. سفر سه روزه معاون وزیر خارجه ایران به لندن در شرایطی صورت گرفت که به تازگی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به دلیل آنچه که سیاست‌های «منفی انگلیس علیه ایران» خواند، خواستار کاهش سطح روابط تهران و لندن شده بود. اما معاون وزیر خارجه ایران در امور اروپا گفت که ایران برنامه‌ای برای کاهش روابط با انگلیس ندارد.