اردشیر محصص عصر دیروز در سن 70 سالگی در اثر سکته قلبی در نیویورک در گذشت.ایران دخت محصص، خواهر او در گفت‌‏وگوی کوتاه با خبرگزاری ایلنا گفت: کشورهای فرانسه و آمریکا برای دفن اردشیر محصص در آنجا اعلام آمادگی کردند، اما آن‌طور که اردشیر وصیت کرده تمام تلاش خود را می‌‌‌‌کنیم در ایران دفن شود.

اردشیر محصص در ۱۸ شهریور ۱۳۱۷ در رشت از مادری شاعر و پدری قاضی به دنیا آمد و پس از پایان تحصیلاتش در ۱۳۴۱ از دانشکده حقوق و دانشگاه تهران درکتابخانه‌‌‌‌های یکی از وزارتخانه‌‌‌ها مشغول به کار شد، اما پس از یک‌سال استعفا داد و برای همیشه خود را وقف طراحی کرد.
احمد شاملو سردبیر «کتاب هفته» طرح‌‌های او را در این نشریه منتشر کرد. او پس از تعطیلی کتاب هفته به روزنامه کیهان رفت.سیروس طاهباز در سال 1350 نخستین طرح‌‌های محصص را با نام کاکتوس در سری دفتر‌‌‌‌های زمان چاپ کرد. با اردشیر و صورتک‌‏هایش ، اردشیر و هوای طوفانی، تشریفات، شناسنامه،‌‏ لحظه‌ها، طرح‌‌های آزاد، کافرنامه، دیباچه، تبریکات و ... دیگر مجموعه‌‏های چاپ شده محصص است.محصص در سال 1354 نمایشگاهی از آثارش در گالری گراهام نیویورک برگزار کرد. بیشتر کاراکترهای محصص همیشه در حال رفت و آمد و دویدن هستند. همچنین سال 1386 نیز برخی از آثار منتشر نشده وی در نمایشگاهی با عنوان اردشیرستان در تهران به نمایش گذاشته شد.


به یاد درگذشت اردشیر محصص
داوود شهیدی:
جهانی بودن و ایرانی بودن را باید از اردشیر محصص آموخت.
داوود شهیدی هنرمند کاریکاتوریست با بیان این مطلب در گفت‌‏و گو با ایلنا گفت:‌ اردشیر محصص هنرمندی جهانی بود و توانست در کنار بزرگان تاریخ هنر جهان مطرح شود. شهیدی افزود:‌ اردشیر تئوری طنز گرافیک را به طور مستمر ارائه داد و به دلیل عشق به تاریخ ایران معضلات ایران را در آثارش مطرح کرد و چه از نظر محتوای فکری و چه از لحاظ فرم، نقاشی و گرافیک قاجاریه را در طرح‌‌های خود زنده کرد. وی با اشاره به آثار هنری اردشیر محصص خاطر نشان کرد:‌‏ اردشیر محصص در هنر ترسیمی‌‌‌‌ به عرصه طنز نزدیک شد و هنر ایرانی را در آثار خود اعتلا بخشید.



توکا نیستانی:
بزرگترین درسی که اردشیر به ما داد عشق به کار کردن بدون خستگی بود. توکا نیستانی هنرمند کاریکاتوریست در گفت و گو با ایلنا درباره اردشیر محصص گفت: اردشیر محصص برخلاف رویه هنرمندان زمان خود کار کرد و به نوعی سبک شخصی دست یافت. آثار او روایت شخصی از مسائلی بود که در جهان پیرامون او می‌‌‌‌گذشت.نیستانی درباره طنز آثار محصص اظهار داشت: اگر طنزی در پایه‌‌‌‌های اردشیر است، خطوط اردشیر بود او حتی به مسائل پیش پا افتاده
افراد خود نیز توجه می‌‌‌‌کرد و آنها را در طرح‌‌های خود انعکاس می‌‌‌‌داد.