مجلس شورای اسلامی برای حذف قوانین دست و پا گیر به خصوص در حوزه صنعت آمادگی دارد و این پیشنهاد را به دولت ارائه داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: در دیدار روسای کمیسیون‌ها با رییس مجلس مقرر شد پالایش قوانین در حوزه صنعت از درون انجام شود که مراحل مقدماتی این کار صورت گرفته است. عزت‌ا... اکبری در بازدید اعضای کمیسیون صنایع ومعادن مجلس از واحدهای صنعتی منطقه شهریار افزود: تاکنون پیشنهادی از سوی دولت در زمینه حذف قوانین دست و پا گیر به مجلس ارائه نشده است.

وی همچنین در خصوص عدم استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران اظهار کرد: پیشنهاد استقرار صنایع‌ تک و پیشرفته در تهران و در داخل شهرک‌های صنعتی به هیات دولت داده شده که در کمیسیون زیربنایی دولت در حال طی مراحل قانونی است.اکبری گفت: در صورت تصویب این قانون در کمیسیون زیربنایی دولت صنایع‌ تک و پیشرفته و پاک در تهران و در داخل شهرک‌های صنعتی مستقر خواهد شد.

وی برخی مشکلات مربوط به بخش صنعت را ساختاری دانست و اظهار کرد: یکی از راه‌های حل مشکلات صنعت تشکیل کنسرسیوم‌های قوی و کار آمد در این بخش است تا با تقویت تشکل‌های صنعتی مسائل مربوط به خود را در اختیار بگیرند.