هالیوود به رکورد فروش سال 2007 نمی‌رسد

در فاصله کمتر از دو هفته مانده به پایان سال ۲۰۰۸، مجموع درآمد هالیوود از ابتدای سال تاکنون به ۲۴/۹ میلیارد دلار رسیده و شاید حتی رکورد ۷/۹ میلیارد دلاری پارسال نیز تکرار نشود.

آسوشیتدپرس اعلام کرد فیلم کمدی «بله‌قربان‌گو» با بازی جیم کری در هفته اول اکران در آمریکای شمالی با ۲/۱۸ میلیون دلار فروش در ۳۴۳۴ سینما در صدر جدول فروش قرار گرفت.

فیلم درام «هفت پوند» با بازی ویل اسمیت نیز در ۲۷۵۸ سینما ۱۶ میلیون دلار فروخت و فیلم دوم هفته شد و به این ترتیب حتی حضور ستاره‌هایی مانند کری و اسمیت نیز نتوانست گیشه‌های فروش را خیلی گرم کند.

کری در «بله‌قربان‌گو» ساخته پیتن رید نقش یک بازنده را بازی می‌کند که تصمیم می‌گیرد در یکسال با بله گفتن به هر چیز که سر راهش قرار می‌گیرد، زندگی خود را عوض کند. زویی دشانل، برادلی کوپر و جان مایکل هیگینز دیگر بازیگران فیلم هستند.

اسمیت نیز در «هفت پوند» در نقش یک کارمند دولت ظاهر می‌شود که یک اشتباه از او به مرگ هفت نفر از جمله همسرش در یک سانحه رانندگی می‌انجامد و اکنون باید با پیامدهای این حادثه روبه‌رو شود.این پروژه ۵۵ میلیون دلاری را گابریله موچینو ساخته که سال ۲۰۰۶ اسمیت را در فیلم «در جست‌وجوی خوشبختی» کارگردانی کرد و رزاریو داوسن، وودی هارلسن و میکی ایلی دیگر بازیگران «هفت پوند» هستند.

رده سوم جدول از آن فیلم انیمیشن «داستان دسپرو» تولید استودیو یونیورسال شد که در ۳۱۰۴ سینما ۵/۱۰ میلیون دلار فروش داشت. سام فل و رابرت استیون‌هگن سازندگان این فیلم هستند که بر مبنای کتابی کودکانه از کیت دی‌کامیلیو ساخته‌ شده است. متیو برودریک، داستین هافمن، اما واتسن، تریسی اولمن، کوین کلاین، ویلیام اچ. میسی و استنلی توچی صداپیشه‌های «داستان دسپرو» هستند. فیلم سه قهرمان دارد: موشی که ترجیح می‌دهد به جای خوردن کتاب‌ها آن را مطالعه کند، یک موش غمگین که قصد دارد تاریکی سیاهچال را ترک کند و یک دختر خدمتکار دست و پاچلفتی که سرنوشت او با شاهزادگان قصر یکی می‌شود.

فیلم افسانه‌ای علمی «روزی که زمین از حرکت ایستاد» با بازی کیانو ریوز در دومین هفته نمایش با ۶۷درصد کاهش در ۳۵۶۰ سینما ۲/۱۰ میلیون دلار به دست آورد و ضمن آنکه فیلم چهارم هفته شد، مجموع فروش خود را به ۶/۴۸ میلیون دلار رساند.

فیلم کمدی «چهار کریسمس» با بازی وینس وون و ریس ویترسپون در چهارمین هفته نمایش در ۳۵۱۵ سینما ۷/۷ میلیون دلار فروخت و در رده پنجم قرار گرفت. مجموع فروش این پروژه ۸۰ میلیون دلاری به ۱/۱۰۰ میلیون دلار رسیده است.

فیلم خون‌آشامی «گرگ و میش» به کارگردانی کاترین هاردویک در ۲۹۹۱ سینما ۲/۵ میلیون دلار فروش داشت و فیلم ششم شد. این فیلم در پنج هفته ۵/۱۵۸ میلیون دلار فروخته است.

فیلم انیمیشن «بولت» با صدای جان تراولتا در نقش اصلی با ۳/۴ میلیون دلار فروش در ۲۹۶۸ سینما فیلم هفتم شد و مجموع فروش خود را به ۹۵ میلیون دلار رساند.۱۲ فیلم برتر این هفته در مجموع ۸/۸۲ میلیون دلار به دست آوردند که ۴۴ درصد کمتر از موعد مشابه پارسال است که «گنجینه ملی: کتاب اسرار» با ۸/۴۴ میلیون دلار صدرنشین جدول بود.