نمایندگان مجلس ‌با تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران موافقت کردند. به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس دیروز به بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد تقاضای تحقیق و تفحص عده‌ای از نمایندگان از عملکرد شرکت مخابرات ایران پرداختند. بنابراین گزارش، این کمیسیون به رد این تقاضا رای داده بود، اما نمایندگان به تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران با ۱۲۳ رای موافق، ‌۶۲ رای مخالف و ‌۳ رای ممتنع رای مثبت دادند. در جلسه دیروز هنگام بررسی این طرح علی‌اصغر یوسف‌نژاد، مخبر کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: عده‌ای از نمایندگان درباره‌ نحوه‌ هزینه وجوه خارج از شمول در اختیار مدیران،‌ نحوه‌ عملکرد تحقیقات شرکت مخابرات ایران، بررسی نحوه‌ قیمت تمام شده‌ خدمات تلفن ثابت و همراه و نحوه‌ اجرای مناقصه‌های چهار سال گذشته و نحوه پرداخت حقوق پیمانکاران پروژه‌ها درخواست تحقیق و تفحص از شرکت مخابراتی ایران را کردند.

وی گفت: بررسی تحقیق برنامه‌های شرکت مخابرات در برنامه‌ پنج ساله‌ چهارم توسعه‌، بررسی خطوط ثابت و همراه واگذار شده به اشخاص حقیقی و حقوقی بدون ضابطه و خسارات وارده به مردم و مشترکان ناشی از عدم انجام به موقع تعهدات مخابرات در زمینه‌ تلفن ثابت و همراه و همچنین بهبود کیفیت ارتباطات تلفن همراه با وجود گذشت چند سال و انتخاب مشاوران خارجی از دیگر محورهای تحقیق و تفحص است.

یوسف‌نژاد یادآور شد: این نمایندگان متقاضی درباره‌ پروانه‌ اپراتور اول و سوم نیز از شرکت مخابرات سوال دارند. همچنین درباره‌ گران شدن پیامک تلفن همراه بدون مصوبه‌ مجلس و سایر طرح‌های مخابراتی طبق قانون برنامه‌ چهارم سوال‌هایی را مطرح کردند.

وی افزود: همچنین این نمایندگان درباره‌ تاخیر در اجرای پروژه‌ ۶میلیارد تومانی تلفن همراه از طریق کنسرسیوم داخلی و شفاف‌سازی صورت‌های مالی و تعیین دقیق بازدهی سهام و چگونگی انتقال دارایی‌های شرکت‌های زیرمجموعه مخابرات پیش از ورود به بررسی، سوال و ابهاماتی را مطرح کردند.

مخبر کمیسیون صنایع و معادن یادآور شد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بررسی این موارد و برگزاری چندین جلسه با نمایندگان، ‌موضوع را در کمیسیون به رای گذاشت و اعضای کمیسیون صنایع این تقاضای تحقیق و تفحص را تصویب نکردند.

بنابراین گزارش، پس از سخنان یوسف‌نژاد، نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مخالفت با رد تحقیق و تفحص صحبت کرد و سپس اصل تقاضا به رای گذاشته شد که نمایندگان با این تقاضا موافقت کردند.