صبح دیروز مدیران رسانه‌های داخلی و خارجی در همایش «غزه و رسانه» گردهم آمدند تا عملکرد خبری رسانه‌های منطقه‌ای، اسلامی، عربی و غربی را در غزه مورد بررسی قرار دهند.

در این نشست که در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، علیرضا ملکیان - معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - عملکرد رسانه‌های مستقل ایران و جهان را عامل آگاهی مردم دنیا از فجایع رخ‌داده در غزه و موضع‌گیری آنان نسبت به رژیم صهیونیستی دانست و افزود: فجایع غزه از سوی رژیم صهیونیستی، از سوی رسانه‌های غربی با سانسور شدیدی مواجه بود اما به دلیل عملکرد خوب رسانه‌های منطقه به ویژه رسانه‌های ایران اجازه ندادند این فجایع در غزه باقی بماند و آن را به گوش افکار عمومی جهان رساندند.

عزت الله ضرغامی، رییس سازمان صدا و سیما نیز گفت: جامعه رسانه‌ای کشور با اطلاع‌رسانی به موقع و ارائه تحلیل‌های روشن‌گرانه نقش قابل توجهی در انعکاس و حمایت گسترده مردم ایران و دیگر آزادگان جهان از ملت فلسطین داشت و فصل درخشانی از خود برجای گذاشت. رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران نشان دادند که زنده‌اند و در راه آرمان‌های امام و انقلاب همچون روزهای نخست پیروزی، محکم و استوار ایستاده‌اند و در همه صحنه‌های مبارزه حق و باطل برای دفاع از جبهه حق چون ید واحده عمل می‌کنند.

دیگر سخنران همایش، رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب بود که خواستار ایفای نقش فعال رسانه‌ها در انعکاس صریح و شفاف پیروزی‌های حماس شد. آیت الله تسخیری تاکید کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران باید با تلاش گسترده خود خط سازش را که برخی کشورها در برخورد با رژیم صهیونیستی در پیش گرفته‌اند، با اطلاع‌رسانی شفاف رسوا و چهره سازشکاران را به جهانیان معرفی کنند. در پایان این همایش با صدور بیانیه‌ای، رسانه‌های ایران و منطقه جنایات اشغالگران قدس را محکوم کرده و سیاست خود را استقلال و آگاه سازی افکار عمومی دنیا اعلام کردند. در این بیانیه آمده است: تهاجم به غزه‌،‌ تنها به برنامه‌ریزی‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه محدود نمی‌شود، قدرت‌های سیاسی از اطلاع‌رسانی آزاد و فعالیت رسانه‌های گروهی جهانی به ویژه در مورد غزه و افشای حجم تجاوزگری‌های صهیونیسم بین‌الملل نیز جلوگیری می‌کنند و رژیم غاصب اسرائیل نیز با حمله به خبرنگاران، مراکز رسانه‌ای و ایجاد محدودیت‌های مختلف، مانع از فعالیت آزاد رسانه‌ها در صحنه جنگ غزه شده است. رسانه های آزاد و کارآمد، صف خود را از رسانه‌های وابسته به سیاست غرب جدا و به مسوولیت‌های خود در قبال بشریت و سرنوشت آنها عمل کرده‌اند و انتظار جامعه بشری و افکار عمومی نیز جز این نیست.