در تاریخ ۲۶/۱۰/۸۷ در صفحه اول و صفحه هشت روزنامه دنیای اقتصاد گزارش مفصلی از هجدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با حضور وزیر کشور منتشر شد که طی آن سخنان رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بوشهر نیز نقل شده است. در این خصوص جوابیه‌ای از سوی رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بوشهر آمده است که ۳ مورد در آن ذکر شده که در مورد دوم به منظور روشن شدن اذهان خوانندگان عین جملات ایشان باردیگر نقل می‌شود.

«در استان بوشهر نیروی انتظامی ایستگاهی را در نقطه خطرناکی در ورودی کانال بوشهر مستقر کرده که شناورها را متوقف می‌کند و در آن ایستگاه اتفاقاتی می‌افتد که بیان آن در شان این جلسات نیست.» اما متن جوابیه را در زیر می‌خوانید.

با احترام نظر به درج خبر حضور جناب آقای مهندس محصولی در هجدهمین جلسه دوره ششم هیات نمایندگان اتاق ایران در صفحه ۸ آن جریده محترم و به نقل سخنان اینجانب در بخشی از گزارش مذکور موارد ذیل جهت اصلاح و درج در صفحه مذکور، به عرض می‌رسد:

۱) اینجانب در هیچ بخشی از عرایض خود در جلسه مذکور نگفتم که تفویض اختیارات کارگروه توسعه صادرات استان در دوران اصلاحات اتفاق افتاد. جناب آقای افراشته، استاندار سابق استان بوشهر، اولین استاندار دولت محترم نهم بود که جلسات کارگروه توسعه صادرات استانی را در محل اتاق بوشهر و با محوریت بخش خصوصی برگزار نموده و اولین استانداری بود که حکم رسمی مشاور را به اینجانب به عنوان رییس اتاق داد.

۲) همچنین حضور ایستگاه نیروی انتظامی در دهانه کانال ورودی بندر بوشهر را اینجانب به عنوان تخلف نام نبردم که از وزیر کشور بخواهم آن طور که خبرنگار آن جریده محترم گزارش نموده‌اند «به طور ویژه به این تخلف رسیدگی کند».

اساسا مستند قانونی حضور برادران ناجا در این ایستگاه برای اینجانب روش نیست ولی صرف روشن نبودن مستند قانونی دلیل بر تخلف نیست. انتساب تخلف به بخش مهمی از قوای انتظامی کشور که وظیفه مرزبانی در سخت‌ترین شرایط از کوچک‌ترین وظایف آنها است، ستمی است که نه این جانب و نه هیچ کس دیگری حق انجام آن را نداریم.

۳) ای کاش گزارشگر محترم آن روزنامه محترم یک بخش اصلی از مراسم مذکور را که همانا تقدیر و سپاس فعالان بخش خصوصی از استاندار برکنار شده استان بوشهر بود را حداقل در حد یک سطر گزارش می‌داد تا حداقل همه، قدر زحمت‌کشان عرصه کار و فعالیت را در کشور بدانیم.

سید حسن معروف، رییس اتاق بازرگانی بندر بوشهر