دنیای اقتصاد - به گفته رییس مرکز آمار ایران، به زودی در یک فراخوان جدید از کسانی که فرم اطلاعات اقتصاد خانوار را با اطلاعات نادرست پر کرده‌اند، دعوت خواهد شد فرم را تصحیح کنند و در غیر این صورت از فهرست یارانه نقدی حذف خواهند شد. وی، پیشتر اعلام کرده بود نیمی از خانوارها در خصوص حقوق و مزایای خود اطلاعات نادرست ارایه کرده‌اند. رویداد

رییس مرکز آمار ایران اعلام کرد

یارانه نقدی به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

رییس مرکز آمار ایران اعلام کرده است: کسانی که فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را به صورت درست پر نکرده‌اند و درباره میزان درآمد، وام‌های دریافتی و املاک خود اطلاعات غلط داده‌اند از لیست دریافت یارانه نقدی حذف خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد مدد رییس مرکز آمار ایران گفت: راستی آزمایی اطلاعات اقتصادی خانوارها در هفته اخیر به پایان رسیده و به زودی محل و زمان اصلاح بخش‌هایی از پرسشنامه‌ها که با اطلاعات راستی آزمایی منطبق نیستند، اعلام می‌شود.

وی در زمینه وضعیت جمع‌بندی راستی‌آزمایی پرسشنامه‌های اطلاعات اقتصادی خانوار اظهار کرد: منتظر همکاری پایگاه‌ اطلاعاتی یکی از دستگاه‌ها بودیم که این دستگاه نیز اخیرا همکاری خود را با مرکز آمار برای تکمیل و راستی آزمایی اطلاعات آغاز کرده است. وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه طی هفته اخیر راستی آزمایی پرسشنامه‌‌های اطلاعات اقتصادی خانوار به اتمام برسد، افزود: پس از اتمام راستی آزمایی خوشه‌بندی اطلاعات مربوط به دهک‌های مختلف درآمدی انجام شده و باید اطلاع‌رسانی به مردم انجام شود. مدد افزود: با انجام اطلاع‌رسانی مشخص می‌شود هر یک از خانوارها در چه خوشه‌بندی قرار می‌گیرند و چه افرادی اطلاعات اقتصادی که در پرسشنامه‌ها ارائه کرده و با نتایج راستی‌آزمایی هم‌خوانی ندارد را باید اصلاح کنند. وی گفت: پس از آن محل و زمان اصلاح اطلاعات پرسشنامه‌ها را تعیین می‌کنیم و طبق زمانبندی افراد خانوار به ایستگاه‌ها مراجعه کرده و اطلاعات خود را اصلاح می‌کنند. خبرنگار فارس پرسید: اگر مردم برای اصلاح اطلاعات خود اقدام نکنند چه اتفاقی می‌افتد؟ مدد پاسخ داد: در این صورت با هدفمند شدن یارانه‌ها به آنان یارانه نقدی تعلق نخواهد گرفت. بر اساس این گزارش محمد مدد پیش از این اعلام کرده بود بر اساس راستی‌آزمایی‌های انجام شده در پرسشنامه‌های جمع‌آوری شده اطلاعات اقتصادی خانوار اطلاعات مربوط به «دارایی‌های افراد» حدود ۷۰‌درصد، «درآمد و حقوق و مزایا» ۵۰‌ درصد، «مالکیت منازل مسکونی» حدود ۸۰‌درصد و «وام‌های دریافتی» حدود ۸۰‌ درصد صحیح بوده است.